Timisoara

Probioticele - Primul pas spre sanatate Client Platina

Detalii

Web
www.lavi-enrose.com
Social links
Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 luni si 2 saptamani
Vizualizari
1870

Voteaza & Distribuie

Descriere

Primul pas spre sănătate - probioticele
Nutriția viitorului va cuprinde ”studiul creierului din burtă” și felul în care nutrienții influențează activitatea genelor, cât și dezvoltarea microbiomului. Este un nou început pentru noi toți. Bacteriile din intesinele noastre sunt dintre cele bune și dintre cele rele. Cele bune asigură funcționarea metabolismului și proceselor de transformare din corp, pe când cele rele aduc disfuncție și boală.

Cum ne păstrăm flora intestinală bună?
Pentru a avea o flora intestinală sănătoasă:
  • urmează o dietă bazată pe fructe și legume într-o proporție de 80%
  • mănâncă alimente fermentate;
  • ia un supliment cu probiotice, care conțin specii de bacterii specifice, ce favorizează buna lor dezvoltare și creștere. Verificați mereu eticheta!!!
  • nu consuma produse ce conțin zahăr, sucuri acidulate etc;
  • evită cât poți mâncarea prăjită în uleiuri rafinate;
  • nu consuma băuturi extrem de reci;
  • ai grijă la gestionarea stresului și la stările de agitație interioară, acestea fac ravagii printre bacteriile sănătoase, din păcate!

Ce alimente susțin flora bacteriană?

În multe dintre culturile lumii s-a observant obiceiul folosirii alimentelor fermentate, benefice prin conținutul lor, pe care oamenii le-au inclus în alimentație. Includerea acestora în dietă presupune o metodă bună de a avea o flora intestinală sănătoasă. Dintre acestea, amintim:
  • polenul crud, din produsele stupului acesta pare să fie cel mai bun probiotic existent în natură. Unele antibiotice nici nu își fac efectul, dacă este administrat acesta!
  • iaurtul, brânza de vaci, chefirul (din produse lactate pentru cei ce tolerează lactatele);
  • varza murată și legumele murate fără oțet;
  • miso, tofu, tempeh, iaurtul de soia, shoyu.

Ce alimente pot fi considerate prebiotice?

Alimentele care hrănesc flora intestinală sunt și ele o altă alternativă, cele mai bune alimente pentru bacteriile benefice sunt fructo-oligozaharidele, numite și prebiotice. Este mult mai probabil ca un regim pe bază de plante, fructe și legume, să stimuleze bacteriile sănătoase și să susțină buna lor funcționare. Dintre acestea, cele mai indicate sunt:
•bananele – sunt deosebit de bogate în aceste elemente,
•orzul
•fructele
•usturoiul
•ceapa

Pe de altă parte, o dietă lipsită de fibre (fructe și legume), preponderant alcătuită din produse de origine animală, reprezintă principala sursă de infecții gastrointestinale, cu multe reziduri toxice, greu de descompus, ce încetinesc tranzitul intestinal.

De ce este atât de importantă sănătatea florei intestinale?
Este de necrezut, așa pare, cum flora noastră intestinală, bacteriile ce populează organismul ne influențează întreaga stare de spirit, metabolismul, imunitatea, libidoul, claritatea gândirii și percepția generală asupra vieții. Ce ne ajută direct în susținerea optimă a acestui organ, adică microbiomul nostru? Foarte simplu: hrana de zi cu zi! Profesorul Bruno Bonaz le spune mereu studenților săi că, ”burta este o expresie a creierului nostru”. O infecție a microbiomului provoacă o intoxicație alimentară, o gastroenterocolită, urmând indigestia și mai apoi, o criză de anxietate. Nici o afecțiune legată de microbiom nu lasă indiferent sistemul nervos, la fel cum cea mai mica variație emoțională creează un răspuns din partea tubului digestiv. Să ne mai gândim și la stres și influența sa directă asupra permeabilității intestinale, inflamând mucoasa. Nici nu este greu de înțeles, dacă ne gândim cum a fost ultima dată când am avut emoții mari, cum ar fi cele din preajma aflării rezultatului unui examen. Burta ne dă semnale în astfel de momente, ”ne comunică că este cu noi”. Senzația de a merge la toaletă și golul permanent, iată simple stări pe care toți le putem conștientiza. La fel cum și legătura dintre cele două părți este categorică!

”Boala pornește din colon”, a spus acum mai bine de 2000 de ani, părintele medicinei, Hipocrate…

Autor