Timisoara

3 semne că lipsa stimei de sine te ține pe loc Și ce să faci în legătură cu asta

3 semne că lipsa stimei de sine te ține pe loc Și ce să faci în legătură cu asta

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 4 ani si 7 luni
Apartine de
Cabinet psihologic Nicoleta Iordache
Vizualizari
669

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

"Scăderea stimei de sine este ca și cum ai trece prin viață cu frâna de mână trasă." (Maxwell Maltz)

Puține lucruri sunt mai dăunătoare decât o stimă de sine scăzută și puține lucruri sunt acelea care te pot reține să duci o viață de calitate din toate punctele de vedere. Cele mai cunoscute semne ale unei stime de sine scăzută sunt:

1. Te gândești prea mult la aspectul fizic

Majoritatea oamenilor cu stimă de sine scăzută se gândesc neobișnuit de mult la aspectul lor, privindu-se prea mult timp în oglindă, încercând la nesfârșit să-și schimbe hainele, apoi încercând din nou aceleași lucruri și criticând fiecare mic detaliu despre ei înșiși.


2. Îți petreci timpul cu oameni toxici care te tratează prost

Dacă "prietenii" îți pun porecle jignitoare, îți critică în permanență deciziile și îți aruncă aluzii "subtile" negative atunci când tu tebucuri de o mică reușită, există o șansă ridicată să ai o stimă de sine scăzută dacă acestea sunt tipurile de oameni cu care te înconjori.


3. Nu ai dus niciodată nimic la capăt

Dacă renunți deseori și după puțină vreme la lucrurile pe care le începi, atunci, nu te bucuri de o stimă de sine prea ridicată. Acesta este un semn mult mai subtil decât primele două, dar reprezintă unul dintre cele mai dăunătoare.

Acestea sunt semnele principale, însă cel mai important lucru este CE FACEM ca să "batem" stima de sine scăzută în așa fel încât să ne bucurăm de o viață bună din toate punctele de vedere?

Iată câteva sugestii:

Construiește-te

Cu toții credem suficient de mult în noi înșine încât să fim capabili să notăm un scop mic, să dăm un telefon sau să facem un mic pas spre ceva important pentru noi.
Una dintre cele mai bune căi pentru a combate stima de sine scăzută este folosirea impulsului de motivație. Ideea în acest caz este aceea că fiecare acțiune de succes pe care o avem trebuie folosită pentru a construi încredere. La început, acest rezervor de încredere ar putea să nu dureze prea mult, dar continuă cu fiecare acțiune de succes și, curând, vei observa că sentimentul de încredere devine o parte din tine.
Dacă ai un proiect pe care dorești să-l urmezi, începe să scrii câte un obiectiv astăzi, împreună cu o acțiune mică pentru urmărirea acestui obiectiv, cum ar fi înscrierea sau achiziționarea unui curs, trimiterea unui e-mail sau scrierea unui plan.
Mâine, fă un alt mic pas spre același scop care se bazează pe prima acțiune. A doua zi, fă ceva de aceeași importanță sau puțin mai mare.
Păstrează această practică cât de mult poți, continuând chiar dacă pierzi o zi sau dacă lucrurile nu funcționează întotdeauna perfect și, așa, vei începe să îți dovedești că poți face să se întâmple ceva, ceea ce îți va da mai multă încredere să îți asumi lucruri din ce în ce mai importante.

Sărbătorește fiecare realizare

Avem tendința să ne învinovățim și să dăm înapoi pentru fiecare eșec, în timp ce uităm tot ce am făcut vreodată bine. De aceea, este indicat să reflectăm periodic la tot ce realizăm de-a lungul vremii, în loc să ne petrecem timpul gândindu-ne la ceea ce nu am reușit sau la ceea ce încă nu am îndeplinit. Numai așa, ne putem reaminti de propria noastră valoare.

Nu te mai compara cu ceilalți

Uneori, stima de sine scăzută provine din experiențele trecute care ne conving că nu avem valoare. Alteori, cauza vine din lumea exterioară. Posturile media sunt adesea principala sursă pentru aceste comparații nerealiste, care fac celebritățile și oamenii de succes să pară întotdeauna talentați sau performanți. Însă ceea ce o mulțime de oameni nu realizează este că, în aceste cazuri, nu ne uităm și la rezultatul anilor de muncă grea și de luptă.
Dacă te regăsești făcând astfel de comparații, cel mai important lucru pe care îl poți face este să te deconectezi de la toate canalele de comunicare care te forțează continuu să te compari pe nedrept și inegal cu ceilalți.
În schimb, compară-te astăzi doar cu tine, cel / cea de ieri pentru a obține o idee precisă despre progresul pe care l-ai făcut și pentru a-ți insufla încredere.

Cu drag,
Psiholog,
Nicoleta Iordache
Echipa ClinicA Naturell
Adresa: Timișoara, Calea Bogdăneștilor, nr. 22
Telefon: 0723512025, 0722214421, 0785288112
http://www.naturell.ro