Timisoara

4 secrete să menţii un stil de viaţă sănătos

4 secrete să menţii un stil de viaţă sănătos

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 luni si 1 saptamana
Vizualizari
286

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Adoptarea unui stil de viaţă sănătos poate începe cu o alimentaţie echilibrată fiindcă mâncarea pune o amprentă puternică asupra condiţiei tale fizice şi psihice. Iată câteva secrete de alimentaţie care te vor ajuta să obţii aportul nutritiv necesar zilnic în deplină siguranţă pentru mintea şi corpul tău.

Consumă fructe şi legume

Unul dintre cele mai bune obiceiuri alimentare pe care le-ai putea deprinde este consumul de fructe şi legume. Ambele sunt bogate în antioxidanţi, vitamine, minerale şi fibre, într-un cuvânt nutrienţi care te ajută să-ţi menţii o limită de greutate sănătoasă fără a te înfometa. Partea cea mai bună este că atât fructele, cât şi legumele pot fi proaspete, congelate, conservate, deshidratate, gătite sau transformate în suc. Pentru început, poți înlocui gustările cu fructe. Un alt secret este ca fiecare porţie de mâncare să conţină cel puţin o jumătate de farfurie de legume.

Renunţă la alimentele procesate excesiv

În timpul procesării, alimentele pierd din sursa originală de hrană şi primesc în schimb o mulţime de ingrediente adăugate. Vitaminele, mineralele şi fibrele sunt îndepărtate, iar locul lor este luat de cantităţi importante de sare, zahăr şi grăsimi. Totul depinde de gradul de procesare, nu toate alimentele procesate sunt nocive. Alimentele minim procesate păstrează aproape integral nutrienţii esenţiali. Acestea sunt: salata ambalată, legumele şi fructele congelate, ouăle, laptele, brânza, făina, orezul brun, uleiul şi ierburile uscate. Probleme apar la alimentele procesate excesiv: produsele de tip fast food, chipsurile, dulciurile ambalate, pizza congelată, mezelurile şi alte produse din carne procesată. Consumul unor astfel de produse trebuie să fie cât mai rar, în nici un caz ele nu trebuie să facă parte din meniul de zi cu zi.

Bea apă


Singurul lichid care te hidratează cu adevărat este apa de băut. Băuturile dulci, în special cele carbogazoase, au o valoare nutritivă minimă. Inclusiv ceaiurile şi cafeaua aromate sau îndulcite excesiv produc efectul invers, de deshidratare. În plus, în loc să te hidratezi, consumi calorii. Chiar şi sucul de fructe 100% natural poate deveni nociv din cauza cantităţii mare de zaharuri naturale conţinute. De aceea, specialiştii în nutriție recomandă consumul de fructe şi legume în stare naturală, nu transformate în suc, pentru extragerea vitaminelor din conţinut. Dacă vrei un plus de vitamine, bea apă cu suplimentele alimentare de la Solgar, disponibile într-o varietate de vitamine şi doze potrivite pentru orice regim de viaţă, alimentar sau de sănătate. Ca să-ţi fie mai uşor, cei 2 litri de apă necesari în fiecare zi pot fi împărţiţi în patru sticle a câte 0.5 litri sau 8 pahare de 0.25 litri.

Mănâncă peşte, de două ori pe săptămână

Peştele este o sursă excelentă de proteine, vitamine şi minerale. Spre deosebire de carne, care are o mulţime de restricţii în ceea ce priveşte originea, procesarea, felul de gătit şi mai ales grăsimea conţinută, peştele este mult mai bun. De fapt, din cele două porţii recomandate săptămânal, una poate fi chiar peşte gras. Principala diferenţă constă în faptul că grăsimile din peşte nu doar că nu sunt nocive, ci dimpotrivă, sunt benefice pentru sănătatea ta, deoarece au un conţinut bogat în acizi graşi Omega 3. În categoria de peşte gras intră somonul, păstrăvul, crapul, macroul şi heringul. Peştele care are carne albă este, în general, mai slab: cod, şalău, chefal, ton, plătică, merluciu. Acestora li se adaugă fructele de mare, care au un conţinut şi mai mic de grăsimi. Peştele poate fi proaspăt sau congelat, dar şi la conservă. Majoritatea oamenilor pot mânca peşte fără restricţii. Există însă şi anumite limite pe care le impune medicul curant în privinţa anumitor tipuri de peşte.

Secretul unui regim alimentar sănătos este să consumi cantitatea de calorii potrivită pentru stilul tău de viaţă, astfel încât să existe un echilibru între energia pe care o primeşti din hrană şi cea pe care o pierzi prin efort.

Sursa foto: pixabay.com/photos/salad-fruit-berry-healthy-vitamins-2756467/