Timisoara

5 lucruri pe care le caută clienții într-un magazin online

5 lucruri pe care le caută clienții într-un magazin online

Detalii

Categorie
Stiri Tehnologie
Modificat
acum 3 luni si 5 ore
Vizualizari
168

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Numărul de magazine online a explodat, la fel cum au făcut și bugetele românilor investite în cumpărături online. Așa că nu mai miră pe nimeni entuziasmul, indiferent de vârstă, pentru deschiderea unui shop pe internet. Despre crearea unui magazin online găsești multe resurse. Un exemplu este ghidul Gomag, în 12 pași, pe care trebuie doar să îi urmezi. Totuși, pe cât de simplă este astăzi construcția tehnică a unui magazin, pe atât sunt de sofisticate gusturile cumpărătorilor.

Căutăm online nu doar produse care ne plac, de care avem nevoie sau nu, ci și anumite experiențe sau stimuli. Iar când nu îi găsim, abandonăm coșul de cumpărături și plecăm. Iată care sunt câteva dintre lucrurile pe care le caută cumpărătorii într-un magazin online. Într-o anumită măsură, acestea suplinesc nevoia de atingere a produsului la raft sau pe umeraș.

1. Livrarea rapidă și, dacă se poate, gratuită

În topul motivelor pentru abandonul coșului de cumpărături se numără costurile suplimentare de livrare, mai ales dacă sunt afișate în ultimul moment. S-au făcut până și studii care au demonstrat că suntem dispuși să cumpărăm un produs mai scump (care include, de obicei, costul de livrare suportat de către vânzător), decât să plătim separat - chiar și în cazul în care se ajunge la aceeași sumă.

O variantă de compromis este afișarea unei sume limită, peste valoarea căreia livrarea este gratuită. Un alt semnal incurajator este costul fix de livrare, dar care nu depășește 10 lei. Cumpărătorii online își mai doresc livrare rapidă, în câteva ore dacă sediul magazinului online se află în aceeași localitate, sau în maximum 24-48 de ore. Există și excepții, la produsele pe comandă sau cele personalizate, de exemplu, unde acordăm mai mult timp, pentru că producția și livrarea produselor se contopesc.

2. Recenzii și dovezi de încredere de la alți clienți

Online, nu putem să punem mâna pe produse, să le inspectăm și să le încercăm. Așa că există o doza de neîncredere. Pe care proprietarii de magazine online o contraatacă folosind recenzii, video-uri la despachetarea produselor și alte dovezi de credibilitate. Suntem atenți la ceea ce au de spus alți cumpărători pentru că avem încredere că sunt imparțiali.

Poate testimonialele lor includ informații care nu se găsesc în descrierile de produs: experiențe personale, păreri subiective sau reacții autentice. Mai mult, recenziile pozitive ne dau siguranța că nu vom face o alegere greșită. Alte dovezi de credibilitate sunt numărul de membri în comunitatea magazinului - de exemplu, dacă vedem că 130.000 de clienți au fost mulțumiți de produsele comandate și de experiența în magazin.

3. Video-uri și materiale din care să vadă clar produsele

Poate că imaginile spun, fiecare, cât o mie de cuvinte. Dar video-urile le întrec. Căutăm video-uri de prezentare sau tutoriale de folosire mai ales la produsele tehnice (de exemplu, aparate de sudură), dar sunt eficiente în orice tip de magazin (de cadouri, de cosmetică, home & deco etc.).

Alte materiale care ne sprijină decizia de cumpărare sunt:
  • Tabelul de mărimi, cu informații detaliate - atunci când cumpărăm haine, accesorii sau articole de purtat.
  • Imagini cu produsul în timp ce e folosit de alți oameni - contextul ne ajută să înțelegem dimensiunile produsului, combinații de culori ș.a.
  • Recomandări specifice de la experți - instalatori, hairstyliști, pediatri, în funcție de industria produselor.

4. O cale rapidă spre produsele de care au nevoie

Bombardați din toate părțile de informație, nu acordăm atenție deplină acțiunilor pe care le facem. Prin urmare, suntem ușor de distras și ne pierdem rapid răbdarea, dacă procesul de căutare durează prea mult. Pentru fiecare dintre noi, acest ”prea mult” înseamnă un interval de timp diferit. Așadar avem nevoie de la magazinele online să respecte o structură cu care suntem deja obișnuiți, astfel încât să nu simțim că ne pierdem timpul.

Vrem:

  • Categorii specifice și descriptive
  • Căsuță de căutare în magazin
  • Filtre ușor de folosit
  • Banner cu link către pagina de reduceri (sau produse interesante) pe prima pagină a magazinului.
  • Hellobar - acea bară în partea de sus care să ne spună clar dacă există coduri de reducere sau alte lucruri despre care trebuie să știm.

5. Un motiv anume pentru care să cumpere

La fel ca la cumpărăturile din magazinele locale, prețul este doar unul dintre motivele pentru care facem o achiziție. În schimb, mai importante sunt lucrurile care diferențiază magazinul de altele din piață și relevanța lor pentru noi. De exemplu, brandul sau brandurile vândute. Sau dacă vedem că magazinul face o experiență de cumpărare faină - cadouri surpriză în colet, cadouri la alegere în funcție de valoarea coșului de cumpărături, consultanță. Sau dacă magazinul susține o cauză la care ținem, ori un stil de viață pe care vrem să îl atingem.

Azi e simplu să îți creezi un magazin online, pentru că găsești cursuri, ghiduri și materiale care te îndrumă pas cu pas. Dar pentru a avea succes și comenzi pe termen lung, orice antreprenor trebuie să înțeleagă mai întâi ce așteptări și obiceiuri au potențialii lui clienți.

Sursa foto: gomag.ro