Timisoara

5 sporturi care nu solicită un efort intens

5 sporturi care nu solicită un efort intens

Detalii stire sportiva

Categorie
Stiri Sport
Modificat
acum 2 saptamani si 3 ore
Apartine de
DWF
Vizualizari
56

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire sportiva

Activitățile fizice sunt benefice pentru sănătate, însă nu doar un efort fizic intens contribuie la îmbunătățirea tonusului fizic sau mental. Există o mulțime de sporturi eficiente, pe care le poți realiza fără a-ți solicita la capacitate maximă resursele de care dispui. Iată 5 exemple:

1. Scrima

În cercurile de practicanți, scrima este cunoscută ca fiind “arta de a lovi, fără a fi lovit”. Este un sport descris de fair play și grație, ce contribuie pe deplin la o dezvoltare fizică armonioasă, precum și la obținerea unei discipline de fier. Scrima este un sport ce poate fi început chiar de la o vârstă fragedă, impunând responsabilitate și conduită. Practicând acest sport pentru cel puțin 24 de luni, vei atinge performanțe vizibile, în ceea ce privește viteza, rezistența, forța și îndemânarea. De asemenea, acest sport îți permite să te adaptezi imprevizibilului, reacționând eficient în fața deciziilor pe care le ia adversarul tău. Atenția la detalii și concentrarea reprezintă alte atribute ale unui scrimer amator, îmbunătățite în urma practicării acestei discipline sportive.

2. Escalada indoor

Escalada pe perete reprezintă o recomandare inspirată de petrecere a timpului liber, ce poate fi realizată cu un efort redus, dar care oferă în schimb o mulțime de avantaje celui care practică acest sport interesant. Din ce în ce mai multe săli de sport, sau alte spații special amenajate, includ acum pereți de escalada în perimetrul lor. Cei care urcă, obțin gradual forță în brațe, umeri, spate și mâini, acest sport fiind o alternativă dinamică pentru sesiunile de antrenamente cu greutăți. Escalada este un sport sigur, datorită elementelor cu care practicantul este fixat, astfel încât să poată rămâne suspendat în aer, atunci când se întâmplă să alunece. Această activitate fizică solicită puterea de concentrare și creativitatea, fiind o experiență ce merită încercată.

3. Mersul sportiv

Dacă îți dorești să practici o activitate fizică ce nu implică un nivel ridicat de efort, alege varianta unei sesiuni de mers sportiv, ori de câte ori ai ocazia. Mersul sportiv poate fi realizat pe orice tip de teren, atât timp cât porți un echipament adaptat cadrului respectiv. Acest tip de sport stimulează sistemul cardiovascular, fapt ce permite un transport optim de oxigen către mușchii, țesuturile și organele vitale ale organismului uman. Mersul sportiv te binedispune, mai ales atunci când este practicat în natură, departe de agitația orașelor. Aproximativ 1.5 kilometri parcurși în această manieră îți permit să arzi până la 150-200 de calorii, așadar, mersul sportiv reprezintă și un instrument de care să ții cont, atunci când îți dorești să slăbești prin activitatea fizică practicată.

4. Echitația

Chiar dacă ai putea crede ca poziționarea ta în șaua calului nu implică beneficii la nivelul sănătății, echitația este surprinzătoare, din acest punct de vedere. Cu un efort redus, lucrezi musculatura spatelui și membrelor, scăpând, totodată, de kilogramele în plus. Pentru a te menține în formă, este necesar să practici echitația cel puțin 30 de minute, de trei sau patru ori pe săptămână. Acest sport te ajută să îți reglezi postura, echilibrul, reflexele, coordonarea brațe-ochi, precum și puterea de concentrare. Echitația este un sport care te relaxează. Caii sunt animale utilizate în cadrul sesiunilor de terapie (hipoterapie), stimulând puterea de empatie a pacienților, nivelul de responsabilitate, precum și exteriorizarea emoțiilor.

5. Golful

Golful este un sport ce permite petrecerea timpului liber în natură, acolo unde practicanții sunt expuși unui nivel de poluare foarte redus. Practicarea sa promovează socializarea și îmbunătățirea tonusului mental, cât și mersul pe jos, benefic pentru sănătatea fizică. Această activitate fizică permite un ritm ridicat al bătăilor inimii, fapt ce determină un flux de oxigen optim către toate zonele vitale ale organismului uman. Astfel, riscul de dezvoltare a anumitor afecțiuni cardiovasculare este mai scăzut, la cei care practică golf cu regularitate.

Iată 5 sporturi de care te poți un nivel de efort redus, dar care oferă o mulțime de beneficii, la nivel fizic și psihic. Echipează-te corespunzător pentru practicarea acestora și bucură-te apoi de efectele pe care mișcarea le generează la nivelul întregului organism.

Sursa foto: freepik.com/free-photo/young-woman-climbing-tall-indoor-man-made-rock-climbing-wall_8995285.html