Timisoara

7 trucuri pentru a te bucura mereu de un somn odihnitor

7 trucuri pentru a te bucura mereu de un somn odihnitor

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 4 saptamani si 3 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
77

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Știai că o treime din viață ți-o petreci dormind? De aceea, somnul este un moment necesar de regenerare cu un impact puternic asupra celorlalte două treimi, motiv pentru care nu trebuie să uiți de importanța sa. Activitățile pe care le faci în timpul zilei depind foarte mult de calitatea și cantitatea orelor dormite. Somnul este o nevoie fiziologică de bază, la fel de necesară ca apa și mâncarea, fără de care nicio ființă vie nu poate trăi.

Beneficiile somnului

Un somn odihnitor îmbunătățește calitatea vieții pe mai multe fronturi:
  • sporește performanța în muncă, sport și relații sociale;
  • întărește sistemul imunitar;
  • îmbunătățește memoria și puterea de concentrare;
  • contribuie la pierderea în greutate;
  • protejează sănătatea inimii;
  • încetinește procesul de îmbătrânire.

Iată, așadar, 5 sfaturi practice pentru a dormi bine și a te trezi cu energia de care ai nevoie:
1. Fă mișcare
Exercițiul fizic crește nivelul de concentrare, accelerează metabolismul, crește temperatura corpului și stimulează hormoni precum cortizolul. Toate acestea te ajută să ai un somn liniștit. Este recomandat antrenamentul intens în timpul zilei, dar nu înainte de culcare, deoarece adrenalina te va ține treaz. În acest caz, optează mai bine pentru exerciții relaxante, cu impact redus, cum ar fi yoga sau stretching.
2. Menține ciclul natural somn-veghe al corpului
Încearcă să dormi și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi. Corpul tău are un ceas intern care controlează așa-numitul ritm circadian. În cadrul acestui ciclu de 24 de ore, există o fereastră de timp optimă pentru odihnă. Dacă te trezești în momente diferite schimbi constant aceasta fereastra de timp, agravând astfel calitatea somnului. Pentru a ajuta ritmul circadian, încearcă să te expui dimineața la lumina soarelui. Spre exemplu, poți servi cafeaua sau poți lua micul dejun în fața unei ferestre luminoase. Încearcă să petreci cât mai mult timp în aer liber și lasă lumina naturală să îți patrundă în casă sau la birou.
3. Alege o dietă adecvată
Alimentația necorespunzătoare afectează în mod direct durata și calitatea somnului. Produsele ambalate sau supraprocesate și cele cu un conținut ridicat de zahăr sau carbohidrați cresc nevoia de somn, diminuând în același timp calitatea acestuia. De aceea, alege alimente ale căror substanțe nutritive stimulează producția de melatonină - hormonul care reglează ritmurile de somn / veghe ale organismului. Alimentele de origine vegetală precum roșiile, salata verde și varza, dar și ovăzul, porumbul, nucile, migdalele și unele fructe ajută la reglarea somnului, deoarece conțin aminoacizi esențiali pentru a oferi o stare de bine și relaxare. Mesele de seara abundente și bogate în grăsimi trebuie evitate, acestea fiind mai greu de digerat. De asemenea, încearcă să eviți nicotina, alcoolul și cafeaua, începând cu cea de-a doua jumătate a zilei.
4. Apelează la remediile bunicii
Un remediu tradițional foarte util este să bei un pahar de lapte cald înainte de a merge la culcare. De asemenea, o altă alternativă eficientă este ceaiul de plante, care te relaxează și te ajută să dormi bine. Cele mai potrivite plante sunt melisa, floarea pasiunii, teiul, valeriana, păducelul și mușețelul roman, ideale și pentru stări de anxietate. Ba mai mult decât atât, poți alege și suplimente pentru un somn bun pe bază de plante, îmbogățite cu vitamine și minerale. Dacă nu reușești să adormi, o baie caldă cu o ora înainte de culcare relaxează mușchii și mucoasele respiratorii.
5. Creează-ți un ritual de seară
Cititul, meditația sau muzica relaxantă sunt doar câteva obiceiuri care avertizează organismul că e timpul să se odihnească. Ritualul poate dura de la 10 minute până la maxim o oră; în acest fel vei trece de la starea de veghe la cea de somn într-un mod blând și gradual.
6. Evită ecranele luminoase înainte de culcare
Cercetările au demonstrat că dispozitivele electronice alungă somnul prin radiațiile lor. În plus, lumina albastră emisă de acestea reduce la jumătate producția de melatonină, hormonul care reglează ritmul circadian.
7. Maximizează-ți confortul în timpul somnului
Dormitorul trebuie să fie cât mai potrivit pentru a te odihni: răcoros, întunecat, liniștit. Folosește orice îți poate fi de folos: lumini calde, perdele opace, dopuri pentru urechi sau măști pentru ochi. De asemenea, salteaua și perna trebuie să se adapteze perfect corpului tău și să respecte caracteristicile anatomice.

Așadar, urmează aceste sfaturi în fiecare zi pentru a avea un somn odihnitor și a îmbunătăți calitatea vieții. Este esențial să creezi rutine durabile și benefice pentru ca aceste obiceiuri să se transforme în automatisme sănătoase.

Sursa foto: pexels.com/photo/close-up-photography-of-woman-sleeping-914910/