Timisoara

8 reguli pentru un stil de viață echilibrat

8 reguli pentru un stil de viață echilibrat

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 2 saptamani si 2 zile
Vizualizari
101

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Obiceiurile nesănătoase, cum ar fi alimentația dezechilibrată, fumatul și sedentarismul, reprezintă factori de risc pentru numeroase boli cronice. Prin urmare, stilul de viață echilibrat prezintă o importanță crucială pentru sănătate. Obiceiurile sănătoase de nutriție, mișcarea și odihna sunt câteva dintre lucrurile pe care trebuie să le avem în vedere pentru a ne proteja organismul.

Iată cum adopți un stil de viață echilibrat:

1. Mănâncă sănătos
Alimentația are un rol esențial în menținerea stării de sănătate. Aceasta trebuie să fie de calitate și controlată cantitativ. Respectă următoarele reguli:

  • Consumă mai multe fructe și legume zilnic.
  • Alege cerealele integrale în detrimentul celor rafinate.
  • Optează mai des pentru carnea de pasăre fără piele în locul celei roșii.
  • Alege produsele lactate semidegresate.
  • Include în alimentație fructe și semințe oleaginoase crude și nesărate – caju, nuci, migdale, semințe de in, de chia etc.
  • Folosește uleiuri vegetale extravirgine, cum ar fi cel de măsline.
  • Evită prepararea alimentelor prin prăjire în ulei. Gătește-le în cuptor, pe grătar, la abur sau prin fierbere.
  • Evită excesul de sare și folosește ierburi aromatice (oregano, rozmarin, busuioc și altele).
  • Bea minim 8 pahare de apă/zi.
  • Evită produsele alimentare procesate: dulciuri, mezeluri, fast-food, sucuri, snacks-uri, produse de patiserie și cofetărie, produse ready-to-eat.

O dietă sănătoasă și variată poate furniza toți nutrienții necesari organismului în cantități adecvate. Totuși, poți lua în considerare diferite suplimente alimentare pentru completarea dietei. Descoperă gama variată de suplimente alimentare de la Vitamix.ro. Nu uita, însă, că acestea nu înlocuiesc o alimentație echilibrată.

2. Respectă un orar al meselor
Este important să ai 3 mese principale și 2 gustări sănătoase zilnic, precum și să respecți pe cât posibil un orar al meselor. Ia gustările la 2-3 ore după mic-dejun și prânz. Nu sări peste mese și nu mânca la ore târzii. Cina poate fi luată cu minim 2-3 ore inainte de culcare.

3. Fă sport zilnic
Se recomandă minim 30 de minute pe zi de mișcare de tip aerobic, cum ar fi activitate pe bicicletă statică, dans, jogging, mers pe jos în pas alert, înot, circuite HIIT. Evită eforturile intense. Activitatea fizică trebuie să fie moderată și prelungită.

4. Limitează consumul de alcool
Conform specialiștilor, femeile pot bea până la o porție de alcool zilnic, iar bărbații până la două porții. O porție poate însemna:

  • 50 ml băutură spirtoasă
  • 350 ml bere
  • 150 ml vin

5. Menține o greutate normală
Excesul ponderal reprezintă un factor de risc important pentru sănătate. Supraponderea și obezitatea cresc riscul de diabet zaharat tip 2, boli cardiovasculare, articulare și hepatice. Dieta echilibrată și mișcarea zilnică te vor ajuta să menții o greutate normală.

6. Evită fumatul
Fumatul este un alt factor de risc pentru numeroase afecțiuni cronice. Dacă ești fumător, ia măsuri pentru a renunța la acest obicei. Dacă nu ești fumător, ai grijă să stai departe de fumul de țigară (fumat pasiv).

7. Dormi 7-9 ore pe noapte
Odihna este esențială pentru ca organismul să își poată îndeplini funcțiile în mod corespunzător. Respectă un orar de somn stabil, încercând să te culci și să te trezești la aceleași ore. De asemenea, asigură-te că dormi 7-9 ore pe noapte.

8. Evită stresul
Stresul cronic este încă un factor care pune sănătatea în pericol, prin efectele asupra sistemului hormonal. Fă-ți timp pentru tine și cei dragi, pentru hobby-uri și meditație. Și în acest context, sportul și odihna au o importanță deosebită.

Așadar, pentru a-ți proteja sănătatea, ai grijă de corpul tău în permanență prin obiceiuri sănătoase. Nu uita să te adresezi anual medicului pentru investigații medicale de rutină.

Sursa foto: Shutterstock.com