Timisoara

Avantajele mâncării gătite - de ce nu trebuie să lipsească din meniul tău

Avantajele mâncării gătite - de ce nu trebuie să lipsească din meniul tău

Detalii articol

Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 1 luna si 2 zile
Apartine de
DWF
Vizualizari
59

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Oamenii prepară alimentele la foc încă din epoca de piatră şi există o mulţime de motive pentru care practica s-a păstrat până în prezent. Astăzi, gătitul a fost ridicat la rang de artă şi poate fi uşor să uităm că a jucat un rol important în dezvoltarea umană. Datorită mâncării gătite, alimentaţia s-a diversificat considerabil, oamenii putând consuma şi ingrediente care nu erau ingerabile în stare crudă.

Elementele nutritive sunt mai uşor de asimilat

Consumul alimentelor gătite, permite corpului să digere şi să absoarbă mai mulţi nutrienţi decât consumul alimentelor crude. De exemplu, licopenul, un fitonutrient care protejează organismul de unele forme de cancer, este mult mai bine absorbit de organism din roşiile fierte decât din cele crude. La fel, luteina care se găseşte în porumb sau carotenoidele găsite în legumele roşii, galbene au portocalii sau vitamina A din frunzele verzi - toate sunt absorbite mai uşor din mâncarea gătită, din supe şi ciorbă la oala sau tocăniţe şi garnituri variate .

Alimentele sunt mai uşor de digerat şi mai gustoase

Mai mult, cele trei grupe de alimente de bază, şi anume carbohidraţii, proteinele şi grăsimile, prin gătire, devin mai uşor de digerat şi de absorbit. Imaginează-ţi cum ar fi consumi orez, carne sau ouă crude! Gătirea alimentelor este un proces care le face mai uşor de mestecat şi de digerat şi, totodată, mai gustoase. Deseori, cei care au consumat mult timp legume crude şi au pus presiune pe sistemul digestiv, simt nevoia să consume alimente gătite. Astfel, dacă te simţi balonat, suferi de flatulenţă, gaze sau constipaţie, mâncând legume fierte vei avea beneficii mari. Gătirea alimentelor ajută la descompunerea fibrelor vegetale, cum ar fi celuloza, facilitând absorbţia nutrienţilor de către organism.

Necesită mai puţină energie pentru mestecat şi digerat

Mâncarea gătită este mai uşor de mestecat decât cea crudă, iar organismul consumă mai puţină energie cu digestia. Gândeşte-te la efortul necesar pentru a mânca un morcov crud, comparativ cu consumul unuia fiert. În plus, gătitul alimentelor este o alegere sănătoasă, pentru că, la temperaturi mari, sunt distruse bacteriile. De asemenea, gătirea uşurează conservarea alimentelor, prevenind stricarea lor.

Îţi oferă un acces mai bun la antioxidanţi

Sunt multe substanţe nutritive care devin mai accesibile după fierbere. Acest lucru este valabil pentru mulţi antioxidanţi precum acidul ferulic din sparanghel sau licopenul şi beta carotenul din legumele portocalii sau roşii.

Asigură igiena alimentelor

Deja am menţionat că prin gătire sunt ucide bacteriile şi agenţii patogeni care ar putea provoca probleme digestive şi boli. De aceea, gătirea este un obicei igienic şi o opţiune înţeleaptă pentru a preveni îmbolnăvirea. Şi, deloc în ultimul rând, prin gătire se prelungeşte durata de viaţă a alimentelor.

Are efecte benefice asupra sănătăţii


Un alt avantaj al consumului mâncării gătite o reprezintă efectele benefice pe care le are asupra sănătăţii. Cei care obişnuiesc să consume mâncare gătită au o dietă mai sănătoasă decât ceilalţi. De asemenea, ei tind către o alimentaţie mai simplă şi mai săracă în grăsimi.

Mâncare gătită versus crudităţi

Nu putem nega importanța consumului de mâncare gătită şi de crudităţi, iar variaţia este cheia! Nu trebuie să te limitezi numai la supe, ciorbe şi tocănițe, dar nici numai la salate de crudităţi. Trebuie incluse toate în dietă şi fiecare opţiune te va ajuta să rămâi sănătos. Şi, indiferent dacă alegi să consumi numai crudităţi sau mâncare gătită sau o combinaţie între acestea, asigură-te că ceea ce ajunge pe farfuria ta este proaspăt, curat şi natural. Acesta este cel mai bun mod pentru a profita la maximum de beneficiile nutrienţilor, evitând aditivii şi toxinele.

Alege să ai o alimentaţie sănătoasă şi variată şi consuma, deopotrivă, alimente gătite şi crude! Nu exclude din meniul tău supele, ciorbele, tocănițele sau salatele şi cumpăra numai produse de calitate, proaspete şi fără toxine. Astfel, vei avea parte de o dietă echilibrată şi te vei menţine sănătos până la vârste înaintate.

Sursa foto: unsplash.com