Timisoara

Care este cel mai bun tratament pentru durerile musculare

Care este cel mai bun tratament pentru durerile musculare

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 2 luni si 3 zile
Vizualizari
138

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Cu toții ne-am confruntat măcar o dată cu dureri musculare, dureri de picioare, picioare grele sau umflate. Zilele lungi la birou sau pe drumuri, antrenamentele intense la sală, mersul pe jos sau alergatul prelungite pot fi cauzele. Ameliorarea simptomelor începe cu odihnă, pentru a permite mușchilor, oaselor, articulațiilor și vaselor de sânge să se refacă. Apoi aplicarea sau masajul cu produse special destinate relaxării musculare vor face minuni pentru mușchii dureroși.

De ce ne confruntăm cu dureri de muschi

Durerile musculare apar de obicei după activitate fizica mai intensă. Febra musculară poate dura de la 12 ore după exerciții și până la 72 ore. În tot acest timp mușchii se repară și se întăresc. Nu puteți sări peste această etapă dacă mergeți la sală sau desfășurați activități fizice, fiind parte din a deveni mai puternic și mai sănătos.
Febra musculară este normală iar după dispariția ei veți putea să măriți intensitatea exercițiilor sau antrenamentelor și a duratei de timp. Dar nu exagerați pentru a nu vă răni mușchii, tendoanele sau articulațiile.

Durerile musculare pot avea și alte cauze:

Stresul: poate slăbi sistemul imunitar și astfel corpul devine mai sensibil la boli sau infecții. Simptomele stresului includ: palpitații, tensiune mărită, dureri de cap, dureri musculare, hiperventilare. Tehnicile de relaxare pot ajută în diminuarea acestor simptome.

Deficit nutrițional: durerile musculare pot fi cauzate și de o alimentație dezechilibrată. Vitamina D joacă un rol important în funcționarea musculară corespunzătoare inclusiv absorbția calciului. Astfel oasele pot fi afectate, pe lângă mușchi.

Deshidratarea: poate fi cauza durerilor musculare. În cazul exercițiilor sau a zilelor călduroase când transpirația este excesivă, necesitatea apei este și mai mare.

Întinderile musculare sau entorsele: pot provoca dureri musculare și disconfort. Dacă nu sunt grave se pot trata acasă cu creme cu efect de încălzire sau analgezice.

Somnul insuficient: somnul permite recuperarea întregului corp, de aceea durerile musculare pot fi provocate de lipsa somnului de calitate.

Activitate fizică prea intensă: a exagera cu mișcarea, sau a face mișcare după o lungă perioadă de repaos poate provoca febra musculară. De aceea încălzirea înainte de a începe antrenamentul și strechingul de după sunt esențiale.

Contracții musculare - de ce apar

Un alt mod în care durerea musculară se poate manifesta sunt contracturile musculare sau crampele musculare. Acestea sunt contracții și întinderi ale mușchilor. Sunt comune, involuntare și impredictibile. Crampele musculare apar când mușchii se contractă singuri și nu se pot relaxa. Pot afecta orice mușchi sau o grupare de mușchi. Cele mai frecvente contracturi musculare apar la coapse, picioare, mâini, brațe sau abdomen. Pot avea loc și în timpul nopții și de obicei dispar în aproximativ 15 secunde.

Remedii pentru dureri musculare la picioare

Durerile musculare la picioare sunt printre cele mai comune. Chiar și cu încălțăminte potrivită, o zi întreagă petrecută în picioare, sau în mișcare poate face picioarele dureroase. Circulația sanguină este afectată de statul în picioare, de aici și durerile sau picioarele umflate. Nu există o pastilă magică pentru a rezolva durerea musculară. De cele mai multe ori ajută strechingul, masajul si produsele care relaxeaza mușchii.

Iată câteva soluții:

Streching: câteva mișcări de streching ușoare pot detensiona mușchii. Dacă aveți o rolă de spumă, funcționează și mai bine.

Picioarele ridicate: poate fi un gest natural să ajungi acasă și să te așezi pe canapea cu picioarele mai sus decât corpul. Astfel venele nu trebuie să lucreze din greu, ajutând circulația periferică.

Șosete compresive: nu sunt cele mai atractive dar funcționează. Doar ai grijă să nu fie exagerat de strâmte.
Baie cu sare: baia cu sare epsom la picioare relaxează tensiunea musculară, datorită magneziului din compoziție.

Masaj: ajută circulația periferică, iar dacă este realizat cu o cremă cu efect de încălzire cum este și Aloe Heat Lotion, efectele vor fi mai intense. Aceasta pătrunde rapid în piele și eliberează contracturile și durerile musculare. Stimulează circulația sanguină, relaxând picioarele obosite. Iar mentolul și eucaliptul din compoziție împreună cu celelalte uleiuri emoliente vor detensiona complet picioarele.

Nu trebuie să trăiești cu durerea, nici chiar una banală cum este febra musculară. Picioarele ne susțin viața de zi cu zi așa că merită cel mai bun tratament din partea noastră.

Sursa foto - freepik.com/free-photo/close-up-man-rubbing-his-painful-back-isolation