Timisoara

Ce ar trebui să conțină un sandviș sănătos și consistent

Ce ar trebui să conțină un sandviș sănătos și consistent

Detalii articol

Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 2 luni si 1 saptamana
Apartine de
DWF
Vizualizari
124

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Un sandviș delicios poate fi o opțiune excelentă pentru o gustare, pentru masa principală sau pentru micul dejun. În plus, un sandviș poate fi privit atât ca un preparat de bază, simplu, cât și ca unul gourmet, în funcție de ingredientele pe care le folosești. În plus, poate fi o modalitate excelentă de a mânca sănătos, mai ales, dacă alegi ingrediente bogate în vitamine, fibre și nutrienți. Pentru a pregăti cât mai ușor un sandviș sănătos, iată câteva sfaturi care ți-ar putea fi de folos.

Prepară sandvișuri cu legume

În general, când vine vorba de rețetele pentru sandvișuri, legumele ocupă un rol secundar. Însă, nutriționiștii recomandă să consumăm cât mai multe legume, așa că poți adăuga felii de roșii, castraveți, salată, ridichii sau alte legume, combinate în diverse moduri. De asemenea, poți adăuga și câteva felii de fructe: măr, pară sau boabe de strugure.

Renunță la mezeluri

Chiar dacă, atunci când preparăm un sandviș, mezelurile sunt, aproape mereu, prima opțiune, nu uita că acestea nu sunt foarte sănătoase. Ba, multe dintre ele sunt pline de grăsimi, sodiu și conservanți. Totuși, poți adăuga în sandvișurile tale și carne, atâta timp cât aceasta nu conține grăsimi și multe calorii. De exemplu, poți prepara sandvișuri cu piept de pui sau de curcan, ton sau somon.

Evită sosurile cu grăsimi

În general, multe din sandvișurile din supermarketuri nu sunt foarte sănătoase, fiindcă au în componență multă maioneză sau alte sosuri grase. Poți înlocui aceste tipuri de sosuri cu alte variante mai sănătoase, cum ar fi un sos pesto, o pastă de avocado sau humus.

Mănâncă pâine integrală

Dacă vrei un sandviș sănătos și hrănitor, folosește pâine integrală, bogată în fibre. În plus, fibrele din pâinea integrală susțin digestia și stimulează eliminarea toxinelor. În schimb, pâinea albă ar trebui evitată, din cauza amidonului pe care îl conține și pe care organismul îl transformă în zahăr și grăsimi.

Nu folosi brânză în sandvișuri


Chiar dacă sandvișurile cu brânză sunt extrem de gustoase, nu înseamnă că sunt și sănătoase. Atunci când pregătești un sandviș, ar trebui să eviți brânzeturile grase, cum ar fi cheddar. În schimb, poți folosi urdă, sau poți înlocui brânza cu humus sau legume proaspete.

Evită preambalatele

Atunci când nu ai prea mult timp la dispoziție de petrecut în bucătărie, apare tentația de a cumpăra unul din numeroasele sandvișuri preambalate, de la supermarket. Însă, acestea nu sunt deloc sănătoase, deoarece conțin pâine albă, mezeluri ieftine și brânzeturi grase. În plus, acestea au un conținut ridicat de conservanți și sodiu.

Retețe sănătoase

Dacă vrei să prepari un sandviș sănătos și nu ai inspirație în bucătărie, îți venim în ajutor cu recomandări de rețete simple, bogate în proteine, nutrienți și fibre.

Sandviș cu piept de pui și legume

Combinația de carne de pui cu legume rădăcinoase este foarte sănătoasă și îți oferă doza zilnică de proteine, carbohidrați și grăsimi, de care organismul tău are nevoie.
Ingrediente: 150 g de piept de pui fiert, 1 morcov, ¼ țelină rădăcină, 1 măr mic, sare, 2 felii de pâine cu maia. Preparare: dă pe răzătoare morcovul, țelina și mărul. Amestecă-le foarte bine, iar apoi adăugă pieptul de pui tăiat cubulețe și sarea. Umplutura pentru sandwich este gata. Pentru suport, poți alege două felii de pâine cu maia.

Sandviș cu salată de ton


Consumul de pește este recomandat de nutriționiști, așa că un sandviș cu salată de ton poate o modalitate foarte simplă de a include acest tip de carne în alimentația ta.
Ingrediente: 1 conservă de ton în apă, ½ ardei gras roșu, 1 lingură de măsline feliate, ½ ceapă roșie tocată mărunt, 1 lingură de pătrunjel, zeama de la ½ lămâie, 2 felii de pâine.
Scurge conserva și pune tonul într-un castron. Apoi, mărunțește ardeiul gras, adaugă măslinele, ceapa, pătrunjelul tocat mărunt și zeama de lămâie. Amestecă bine toate ingredientele. Așază umplutura pe o felie de pâine integrală.

Urmând sfaturile pe care ți le-am oferit, îți va fi foarte ușor să pregătești un sandwich sănătos și hrănitor. Dacă nu ai timp să îți pregătești unul, în fiecare dimineață, ține minte că prin FoodPanda poți comanda și de la cofetăriile și patiseriile din București, produse delicioase, perfecte pentru micul dejun.

Sursa foto: unsplash.com/photos/Znvxeud6sDc