Timisoara

Cea mai simplă metodă de a-ţi recupera banii de la compania Wizz Air, în cazul unui zbor întârziat sau anulat

Cea mai simplă metodă de a-ţi recupera banii de la compania Wizz Air, în cazul unui zbor întârziat sau anulat

Detalii

Categorie
Oferte / Pachete Turistice
Modificat
acum 2 saptamani si 1 zi
Vizualizari
77

Voteaza & Distribuie

Prezentare

In situaţia neplăcută de a ne lovi de reprogramări repetate sau chiar de anulări ale zborurilor, nu putem decât să ne gândim la recuperarea banilor de bilet pentru zborurile cu avionul pe care nu le-am efectuat.

La un an de la începutul pandemiei de COVID-19, transportul aerian încă este afectat. Şi cel mai afectat eşti tu, ca pasager! Nu puţine au fost situaţiile în care evoluţia epidemiologică a dat peste cap planurile noastre, mai ales ca pasageri ai companiilor aeriene, ajungând în situaţia neplăcută de a ne lovi de reprogramări repetate sau chiar de anulări ale zborurilor.

Însă nu ne vom rezuma doar la această situaţie, ci în general, atunci când planurile noastre de călătorie cu avionul sunt afectate. În astfel de situaţii, nu putem decât să ne gândim la recuperarea banilor de bilet pentru zborurile cu avionul pe care nu le-am efectuat. Nici compania aeriană Wizz Air nu a fost ocolită de această situaţie total neplăcută. Astfel, ajungem în punctul în care să solicităm despăgubiri.

Am dreptul să solicit despăgubiri în caz de anulare sau întârziere prelungită a zborului

Conform Regulementului Comisiei Europene nr. 261/2004 care stabileşte normele comune în materie de compensație și de asistență pentru pasageri în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, operatorul aerian se angajează că îţi pune la dispoziţie următoarele variante pentru a-ţi recupera banii alocaţi biletului sau biletelor de avion:

  • Poţi efectua o nouă rezervare pentru un alt zbor operat de către companie pe aceeași rută sau pe o rută comparabilă, cu 14 zile înainte de data dorită sau cu 30 de zile după data programată de plecare a zborului întârziat sau anulat, cu condiția să existe locuri disponibile;
  • Poţi anula rezervarea și poţi solicita în contul companiei o rambursare sub formă de credite Wizz pentru zborul anulat și pentru sectorul de întoarcere. Ulterior, vei putea face o cerere pentru o rambursare prin metoda de plată inițială în locul creditelor.

Totodată, compania aeriană se angajează să îţi ofere posibilitatea de a efectua două apeluri telefonice în mod gratuit. La alegere, poţi opta pentru telex, fax sau e-mail. Este bine de reţinut că în situațiile în care nu este posibil ca operatorul aerian să îţi pună la dispoziție aceste servicii, îţi va fi rambursată contravaloarea acestor metode de comunicare.

Primesc despăgubiri dacă îmi schimb zborul?

Conform operatorului aerian, în cazul schimbării zborului, atunci când data de plecare a noului zbor este ziua de după cea în care era planificat inițial zborul anulat, îţi va fi pusă la dispoziție opţiunea de a te caza la hotel și beneficiezi de transport între aeroport și hotel, în mod gratuit. În situațiile în care nu este posibil ca să ţi se pună la dispoziție aceste servicii, îţi vor fi rambursate costurile pentru aceste servicii, in baza dreptului pasagerilor aerieni la a solicita despagubiri pentru zborurile cu probleme.

Un aspect foarte important, în situaţia aceasta, pe care nu trebuie să îl omiţi: păstrează chitanţele, altfel nu vei avea temei pentru a solicita rambursarea acestor bani! Un alt drept, de data asta al companiei de zbor, este ca, in cazul in care pasagerul accepta sa fie redirectionat catre alt zbor, atunci compania, desi obligata sa plateasca compensatie, are dreptul sa o reduca cu pana la 50%.

Ai dreptul să soliciţidespăgubiri între 250 de euro şi 600 de euro

Lungimea segmentului de zbor pe care urma să te deplasezi cât şi durata întârzierii zborului pe care ar fi trebuit să îl efectuezi sunt factori determinanţi în stabilirea valorii compensaţiei pe care o poţi solicita. Astfel, transportatorul aerian ar trebui să plătească compensaţii după cum urmează:

  • 250 de euro pentru o distanţă de până la 1.500 de kilometri
  • 400 de euro pentru o distanţă între 1.501 și 3.500 kilometri în cazul tuturor zborurilor intracomunitare
  • 600 de euro pentru o distanţă de peste 3.500 km; se aplică numai pentru zborurile non-intracomunitare (UE – SEE).

Evitarea plăţii despăgubirilor în cazul anulării
zborului din cauza circumstanţelor extraordinare, un tertip?
Invocarea circumstanţelor extraordinare (starea vremii, motive de securitate, catastrofe naturale) ar putea reprezenta un instrument prin care o companie aeriană încearcă să se eschiveze de la rambursarea banilor pe care i-ai plătit pe biletul de avion. Dacă te-ai confruntat cu această situaţie, este timpul să faci cunoştinţă cu o companie specializată în recuperarea banilor pe bilete de avion Wizz Air.

Specialiştii AirAdvisor, printre care se numără jurişti cu o bogată experienţă în rezolvarea unor astfel de situaţii, îţi vor fi alături în tot acest demers. Practic, va fi nevoie să dedici 2-3 minute din timpul tău pentru a completa o cerere pe care o vei găsi pe site-ul AirAdvisor. După completarea cererii, vei fi informat în cel mai scurt timp despre eligibilitatea preliminară şi, totodată, despre valoarea compensaţiei în demersul tău pentru a-ţi recupera banii pe care i-ai cheltuit achizţionând biletul sau biletele de avion de la operatorul aerian.