Timisoara

Conferinta "Re-Inventarea locului de munca: armonizarea vietii private cu viata profesionala"

Detalii eveniment

Social links
Categorie
Evenimente de afaceri
Modificat
acum 2 luni si 2 saptamani
Vizualizari
1960

Reprezentari

DataOraLocatie
Marti 25 noiembrie 201412:00-16:00

Voteaza & Distribuie

Prezentare eveniment

Palatul Administrativ, Bdul Revolutiei din 1989 nr.17 În Europa, un lucrător din cinci este nemulțumit de locul său de muncă. Conflictele dintre locul de muncă și alte aspecte ale vieții pot fi cauzate de ore lungi, programe dificile sau perioade intense la locul de muncă, precum și de cerințele de muncă neremunerată în casă, în special îngrijirea copiilor și a persoanelor în vârstă. Peste o treime din populaţia activă din România are în îngrijire persoane dependente. În 94% dintre cazurile semnalate, copiii sunt cei care necesită îngrijire, incidenţa responsabilităţilor faţă de adulţi dependenţi fiind mai scăzută. Acest dezechilibru dintre viața profesională și viața privată afectează nu numai angajatul ori angajata și familiile acestora, ci și instituția în care aceştia activează.

La nivel macro, societatea românească înregistrează pierderi greu de cuantificat: mai multe familii cu probleme, vulnerabile, suprasolicitate, părinți mai puțin performanți la locul de muncă, mai stresați, copii mai slab îngrijiți poate chiar neglijați, și nu în ultimul rând copii mai puțini. Condițiile de muncă, aranjamentele legate de timpul de lucru sunt o preocupare principală pentru majoritatea familiilor, precum și locul unde își desfășoară munca sau naveta, toate având un mare impact asupra vieții de familie. Angajatorii au o mare responsabilitate în această chestiune, și chiar dacă nu se pot rezolva toate problemele, fiecare angajator poate implementa măsuri care să aducă o creștere a calității vieții angajaților și a familiilor acestora.

Pentru susținerea reconcilierii dintre viața privată/familială și cea profesională, Comisia Europeană și Consiliul European au emis o serie de recomandări care nu sunt documente obligatorii (așa cum sunt, de exemplu directivele), ci util a fi adoptate în vederea îmbunătățirii calității vieții și creșterii satisfacției față de viața de zi cu zi, la orice nivel. Conferinta isi propune sa ofere participantilor un spatiu pentru dialog interdisciplinar pe aceste teme, cu experti din cele mai variate domenii: sănătate, educație, comunicare, legislație și management de top.

Conferința Re-Inventarea locului de muncă: reconcilierea vieții profesionale cu viața privată își propune să ofere participanților un spațiu pentru dialog interdisciplinar cu experți din cele mai variate domenii: sănătate, educație, comunicare, legislație românească și europeană, management de top și ateliere de dezvoltare personală.

Conferința este organizată de Centrul de Informare Europe Direct Timisoara - Fundația Student Plus, în parteneriat cu Asociatia Dianoia-Institutul de terapie familiala și practică sistemică, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Politehnica Timișoara, Asociația pentru Promovarea Femeii din România și Toastmasters Timișoara, cu sprijinul Consiliului Județean Timiș și a Instituției Prefectului Județul Timiș.

În prima secțiune vor avea loc o serie de expuneri in plen, iar in cea de-a doua parte vor avea loc ateliere, in paralel.
Invitati:
- dr. Ileana Radu, director profesional Asociatia Dianoia-Institutul de terapie familială și practică sistemică: "Dinamica personal / profesional - disfuncționalitate vs echilibru"
- psih. Adela Dinu, președinte Asociația pentru Promovarea Femeii din România și av.Carmen Novac: "Evoluția profesională a femeii și viața de familie. perspective sociale, educaționale și juridice."
- prof. dr. Mona Vintilă, Universitatea de Vest din Timișoara - Facultatea de Psihologie "Familia și migrația"
- conf.dr. Mariana Cernicova-Buca, Universitatea Politehnica Timișoara - Facultatea de științe ale Comunicării
- ing. Sasha Ciorânga, Head of Business Unit Commercial Vehicles & Aftermarket, Continental Automotive Romania

Ateliere:

- Identificarea valorilor personale și prioritizare (dezvoltare personală, Marinela Brînda)
- Stress profesional și burn-out: tablou și strategii de coping (Dianoia)
- Public speaking (dezvoltare personală, Toastmasters)

Participarea la acest eveniment este gratuită și se adresează publicului larg de toate vârstele. Sunt invitați în mod special studenți, cadre didactice, profesioniști și manageri.

Întrucât dorim să oferim și mămicilor/tăticilor cu copii minori posibilitatea de a participa la această conferință, Echipa Europe Direct va organiza în paralel și ateliere pentru copii - desen, pictură și jocuri.