Timisoara

Cum alegi un spațiu potrivit de birouri: 4 criterii de selecție

Cum alegi un spațiu potrivit de birouri: 4 criterii de selecție

Detalii stire

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 2 luni si 1 saptamana
Apartine de
DWF
Vizualizari
112

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Mediul de lucru este un factor important care influențează productivitatea, însă, din păcate, unii angajatori nu țin seama de acest aspect. Tot ce contează este să găsească un spațiu suficient pentru toți angajații, cu o chirie cât mai mică, fără a lua prea mult în considerare și condițiile pe care acest spațiu le oferă. Mai sunt și situații în care managerii țin neapărat să caute spații de birouri de închiriat în anumite zone sau anumite clădiri, chiar dacă trebuie făcute unele concesii în ceea ce privește condițiile oferite.

În ambele situații, gradul de satisfacție al angajaților nu va fi unul foarte ridicat, iar asta se va vedea în randamentul lor. Pentru a evita astfel de situații, îți prezentăm cele mai importante criterii de care trebuie să ții cont atunci când închiriezi un spațiu birouri.

Structura companiei


În primul rând, trebuie să știi exact câți angajați are compania, câți vor lucra în spațiul închiriat și care este structura departamentelor. Astfel, vei ști de câte birouri este nevoie și care este dimensiunea acestora, în funcție de numărul de angajați care vor lucra aici. Un birou de tip single office trebuie să dispună de un spațiu între 8 și 20 de metri pătrați de persoană, în timp ce spațiile pentru group office trebuie să asigure între 6 și 10 metri pătrați pentru fiecare persoană. Dacă ai optat pentru varianta open space, ține cont că fiecare angajat are nevoie de un spațiu între 4 și 8 metri pătrați. Nu uita nici de spațiile comune precum sălile de ședințe, spațiile de relaxare, sala de mese etc., care ar trebuie să reprezinte 20-30% din suprafața totală.

Cât mai multă lumină naturală

Numeroase studii au stabilit că lumina naturală este extrem de importantă în cazul celor care fac muncă de birou, crescând productivitatea cu până la 15%. Din acest motiv, spațiile de birouri ar trebui să aibă ferestre cât mai mari, iar în clădire să nu existe zone întunecate, în care nu pătrunde lumina de afară. O clădire care poate asigura un nivel optim de iluminare naturală nu trebuie să fie construită în adâncime, fiind recomandat ca distanța dintre fațadă și partea din spate să nu depășească 15-16 metri.

Infrastructură adaptabilă

Fiecare companie are nevoi specifice, în funcție de care spațiul de birouri trebuie să fie adaptat. Ideal ar fi să ai propriul sediu, special proiectat pentru nevoile companiei, însă în lipsa acestuia trebuie să găsești un spațiu adecvat. Infrastructura acestuia trebuie fie cât mai apropiată de ceea ce ai nevoie și să permită anumite modificări în acest sens. Bineînțeles, este nevoie și de suficientă deschidere din partea proprietarului clădirii, care să-ți permită să faci aceste modificări, dacă nu afectează semnificativ structura imobilului.

Zona de amplasare și accesibilitatea

Spuneam la începutul acestui material că unii manageri țin la „etichetă” și preferă să închirieze birouri în anumite zone sau clădiri bine cotate. Evident, e de preferat o astfel de variantă, însă sunt și alte aspecte de care trebuie să ții cont. În primul rând, cu cât zona este mai bine cotată, cu atât prețul chiriei este mai mare și trebuie să te gândești dacă într-adevăr se merită sau poți găsi un spațiu mai ieftin în care productivitatea să fie aceeași. Zona trebuie să fie accesibilă, pentru ca angajații să poată ajunge ușor la birou, fără să fie nevoie să plece de acasă cu două ore înainte. Pentru că mulți aleg să vină la birou cu mașinile personale, este de preferat ca imobilul să dispun și de o parcare suficient de generoasă.

Având în vedere cele de mai sus, îți va fi mai ușor să alegi spațiul de birouri cel mai potrivit afacerii tale.

Sursa foto: unsplash.com/photos/FkHpejze0C4