Timisoara

Cum să adormi mai repede - cât de mult contează salteaua

Cum să adormi mai repede - cât de mult contează salteaua

Detalii

Categorie
Stil de viata
Modificat
acum 3 saptamani si 5 zile
Vizualizari
107

Voteaza & Distribuie

Prezentare

Cu toții știm că poți avea parte de un somn bun doar dacă dormi pe o saltea de calitate, care să se adapteze la nevoile tale. O saltea veche de mai mult de zece ani sau deformată după o utilizare frecventă este, în multe cazuri, motivul principal pentru care nu poți să dormi cum trebuie. Dacă te trezești adesea pentru că te miști prea mult, verifică dacă salteaua este în stare bună! În caz contrar, ia în calcul să o schimbi cât mai curând posibil. Și asta nu doar pentru a putea dormi bine, ci și pentru a evita dezvoltarea anumitor afecțiuni ale spatelui, pe termen lung.

În afară de saltea, pot exista și alți factori care ne pot împiedica să adormim repede și să avem parte de un somn bun. Un ritm de viață frenetic, stresul, grijile, obiceiurile alimentare proaste, precum și faptul că nu facem destul sport – toate acestea ne pot influența odihna din timpul nopții. Și, dacă nu dormim suficiente ore, organismul nostru nu se va recupera așa cum trebuie și nu vom putea fi plini de energie a doua zi dimineața.

Așadar, iată câteva sfaturi pentru a adormi mai repede și a te odihni mai bine!

Sfaturi generale pentru a adormi mai repede

În continuare îți vom oferi câteva sfaturi de care să ții cont, dacă nu reușești să adormi la scurt timp de când te așezi în pat. În plus, aceste idei sunt bune și pentru cei care se confruntă cu dureri de spate sau oase și se trezesc de mai multe ori în timpul nopții:

1. Alege o saltea ortopedică!

O saltea ortopedică este bună pentru durerile de spate și îți va susține corespunzător corpul. Astfel, nu vei avea senzația că te scufunzi în mijlocul patului. În general, dacă vorbim despre susținerea coloanei vertebrale, alegerea cea mai bună în materie de saltele paturi sunt saltelele medii spre ferme sau chiar ferme. De asemenea, acestea vor elibera tensiunea din punctele de sprijin.

2. Încearcă exerciții de Yoga înainte de culcare!

Câteva exerciții de Yoga înainte de culcare se pot dovedi, de asemenea, utile. Nu numai că Yoga și exercițiile de stretching pot ajuta la eliberarea tensiunii din corp, însă practicarea acestora în mod constrant îți poate elibera mintea de stres și griji.

3. Ai grijă la postură!

În cele din urmă, te poți pregăti pentru un somn bun pur și simplu prin păstrarea unei posturi corecte în timpul zilei. Iată câteva elemente-cheie de care să ții cont:

  • Nu te apleca peste tastatură atunci când lucrezi la birou!
  • Stai drept, cu umerii relaxați și cu spatele sprijinit de spătarul scaunului!
  • Ține-ți picioarele pe podea!

În plus, este esențial ca spațiul în care te odihnești să îți confere tot confortul de care ai nevoie. Trebuie să simți că dormitorul este locul tău de refugiu, în care îți regăsești liniștea interioară și te poți relaxa la maximum.

Asigură-te că dormitorul tău îți oferă confortul necesar, în câțiva pași simpli!

1. Alege o saltea confortabilă! Dacă salteaua ta are denivelări, este prea moale sau prea tare, va fi dificil să te simți confortabil atunci când vrei să adormi. În plus, te vei trezi constant în timpul nopții.

2. Păstrează o temperatură potrivită! Temperatura corpului scade atunci când dormi. Asigură-te că în camera în care dormi este suficient de răcoare pentru ca organismul să se relaxeze. Totuși, dormitorul nu trebuie să fie atât de răcoros încât să te trezești din cauza frigului. O idee bună este să investești într-un termostat, pentru a ști sigur că dormi la temperatura optimă, de 19-21 de grade Celsius.

3. Reglează corect nivelul de luminozitate! Lumina de pe stradă, de la televizor sau din camera alăturată îți poate crea probleme atunci când vrei să adormi. Dacă nu ai draperii care să oprească lumina, încearcă să folosești o mască de somn.

4. Dormi în liniște! Asigură-te că ai parte de cât mai multă liniște este posibil. Totuși, dacă simți nevoia să asculți ceva, optează pentru o muzică de relaxare sau un program care să imite sunetele naturii.

5. Ascunde ceasul! Să privești cum trec minutele sau chiar orele poate fi stresant. Întoarce ceasul cu spatele, astfel încât să nu-l poți vedea de pe pernă.

6. Pune deoparte dispozitivele electronice! Oprește toate dispozitivele care îți amintesc de e-mailurile pe care trebuie să le trimiți sau de lucrurile pe care trebuie să le faci a doua zi!