Timisoara

Cum să gătești rețete sănătoase la cuptorul cu aburi

Cum să gătești rețete sănătoase la cuptorul cu aburi

Detalii articol

Categorie
Articole / anunturi mancare si bautura
Modificat
acum 2 luni si 1 saptamana
Apartine de
DWF
Vizualizari
111

Voteaza & Distribuie

Prezentare articol

Cei care vor să mănânce sănătos și să aibă în fiecare zi o dietă echilibrată în ceea ce privește alimentația trebuie să aibă un cuptor cu aburi. Fiind o inovație în materie de electrocasnice în bucătărie, acest tip de cuptor are marele avantaj de a găti alimente în suc propriu, păstrându-le substanțele nutritive și gustul în același timp.

Pentru că nu e nevoie să adaugi ulei, cuptorul cu aburi reprezintă una dintre cele mai sănătoase, dar și rapide modalități de preparare a diverselor tipuri de mâncare, fie ea din carne, pește sau legume. Procesul de gătire are loc foarte rapid și, în plus, poți combina mai multe alimente în același timp, iar aroma lor se va păstra proaspătă și fără adaos de calorii. E foarte simplu să renunți la prăjit ori înăbușit în tigaie sau la prepararea alimentelor în ulei, obicei dăunător pentru sănătate.

Cum prepari alimentele la cuptorul cu aburi

Tot ce trebuie să faci pentru a prepara carne, pește sau legume la un cuptor cu aburi este să le condimentezi după bunul plac și să folosești recipiente speciale pentru temperaturi înalte. Setează cuptorul la temperatura și timpul necesar, în funcție de alimentele alese. În cazul în care gătești legume și carne, atunci e important să știi că legumele vor fi gata mai repede decât carnea, așa că ar fi bine să le introduci separat. Gătitul în propriul suc va conferi o aromă excelentă fiecărui preparat, motiv pentru care îți recomandăm să te limitezi în adăuga doar puțină sare și, opțional, piper. Consumă alimentele într-o formă cât mai naturală, alcătuind astfel la o dietă sănătoasă! Evită pe cât posibil excesele de sare sau de condimentat!

Idei de rețete de gătit la cuptorul cu aburi

Piept de pui cu mix de legume Cel mai sănătos, gustos și rapid de preparat prânz este compus din piept de pui și un mix delicios de legume. Pune la cuptor ardei, ciuperci, dovlecel și morcov, toate spălate și tăiate în cuburi mari. Pieptul de pui spală-l și feliază-l, apoi adaugă sare și piper. Lasă legumele timp de aproximativ 15 minute pentru a le prepara ușor al dente. Adaugă 5 minute în plus dacă-ți dorești să fie mai moi. În ceea ce privește puiul, în aproximativ jumătate de oră vei obține o carne suculentă și numai bună de servit alături de garnitură.

File de păstrăv cu sparanghel

Peștele se prepară și mai rapid decât carnea de pui, iar însoțit de o porție sănătoasă de sparanghel va fi masa ideală, delicioasă și cu o grămadă de substanțe nutritive care-ți vor asigura necesarul zilnic. Adaugă într-un vas de yena bucățile de file de păstrăv, puțină sare pentru gust și sparanghelul spălat bine, pe care nu e nevoie să-l tai. Lasă-l la cuptor circa 20 de minute și va fi gata de servit, stropit din belșug cu zeamă de lămâie, alături de pește.

Cartofi natur cu somon și sos de lămâie

Și cartofii se pot prepara în mod delicios la cuptorul cu abur. Curăță-i și taie-i cuburi mari. Bagă-i la cuptor alături de bucățile de somon. Timpul de preparare este, de asemenea, foarte mic, iar preparatul obținut va fi bogat în minerale și substanțe nutritive. Servește-i cu un sos realizat din lămâie, puțin ulei de măsline și pătrunjel verde.

Ce mai poți face cu ajutorul unui cuptor cu aburi


Dacă ai ales un cuptor cu aburi încorporabil, trebuie să știi că, pe lângă prepararea alimentelor, acesta are și alte funcții utile în bucătărie. Încălzește cu ajutorul lui mâncarea, decongelează diverse produse sau pune la dospit aluatul preparat cu drojdie, pentru pâine de casă sau cozonac. Inclusiv conservele pentru sezonul rece vor fi mai ușor de realizat, pentru că te poți folosi de funcția specială de conservare a legumelor, pe care cele mai multe cuptoare cu aburi o au.

Un cuptor cu aburi este foarte util în bucătărie, întrucât te ajută prepari alimentele păstrându-le substanțele nutritive și să ai o dietă sănătoasă. Profită de acest lucru și lasă-te inspirat de ideile de rețete menționate în acest articol! Bon appetit!

Sursa foto: unsplash.com/photos/eJS829agC88