Timisoara

Cum să te menții în formă fără să mergi la sală: sfaturi și echipament

Cum să te menții în formă fără să mergi la sală: sfaturi și echipament

Detalii stire sportiva

Categorie
Stiri Sport
Modificat
acum 3 luni si 3 saptamani
Apartine de
DWF
Vizualizari
112

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire sportiva

Acum este mai simplu că niciodată să fii în formă, printr-o rutină de antrenamente simplu de organizat în locuința ta. De ce sa mai pierzi timpul pe drum, până la sala din cartier, sau să mai plătești abonamentul lunar, dacă ai toate condițiile pentru a face mișcare acasă?

De aceea, vrem să îți arătăm astăzi cum să organizezi un spațiu pentru fitness sau bodybuilding într-un loc disponibil din căminul tău și ce echipamente pentru seriile de exerciții sunt esențiale, în funcție de obiectivele pe care ți le-ai propus. Evident, îți oferim pentru final și o serie de sfaturi suplimentare, pentru a atinge performanță după performanță, în urma oricărui antrenament, fie că vrei să pui masă musculară, fie că ai în plan să revii cu greutatea sub limitele normale.

Organizarea spațiului de acasă

Organizarea locului în care urmează să te antrenezi depinde de specificul activității fizice pe care dorești să o realizezi. Comanzi online mai multe aparate pentru bodybuilding, cu ajutorul cărora să te menții în formă, fără să mai mergi la sală?

Poți transforma subsolul, mansarda, garajul, sau chiar o terasă pe care o utilizezi mai puțin în sala de antrenamente, în urma unui întreg proces de amenajare interioară. Un astfel de spațiu trebuie dotat cu soluții pentru încălzire, curent electric și izolații foarte bune, astfel încât să beneficiezi de confort, de fiecare dată când te antrenezi.

Dacă locuiești la bloc, iar spațiul disponibil nu este unul la fel de generos, gama de aparate pentru bodybuilding poate fi înlocuită de greutăți individuale, precum seturile de gantere și haltere. Adaugă în coșul de cumpărături o bancă reglabilă, cu un design ergonomic. De asemenea, poți fixa de tavan sau de un perete o bară pentru tracțiuni, un alt element pentru condiție fizică ideală atunci când spațiul nu te avantajează.

Dacă ești orientat mai mult spre zona de fitness de fitness, în casă este esențial să ai:

  • un aparat fitness (când spațiul o permite) - bicicletă eliptica, stepper, aparat de vâslit.
  • coardă pentru sărituri, saltea pentru pilates, benzi elastice pentru picioare
  • gantere de greutate redusă, pentru anumite tipuri de exerciții fitness.

Evident, acasă poți lucra fără probleme și cu greutate proprie, pentru absolut orice grupă musculară a organismului. Iată o serie de exerciții recomandate pentru acasă:

  • flotări, genuflexiuni, abdomene și fandări (forme variate)
  • antrenamente cardio de tip HIIT (High-Intensitiy Interval Training)

Sfaturi pentru sesiuni cât mai productive


Indiferent de specificul antrenamentului avut în plan, începe mișcarea cu o primă etapă de încălzire. Această fază are rolul de a stimula activitatea sistemului cardiac, astfel încât mușchii să se poată contracta mult mai bine. De asemenea, te pregătește mental pentru seria de exerciții pe care urmează să o realizezi și activează producția de endorfine în organism, astfel încât să ai un tonus mental excelent, pentru a duce la bun sfârșit antrenamentul.

Exact ca la sală, împarte programul de antrenamente de acasă pe zile. În fiecare zi, concentrează-te asupra unei alte grupe de mușchi, astfel încât să poți izola corect efortul asupra acesteia, pentru cele mai bune rezultate. Dacă lucrezi de acasă, te poți antrena în pauza de la prânz, astfel încât să poți utiliza orele de seară ieșind cu prietenii în oraș, uitându-te la serialul tău preferat, sau realizând orice altă activitate îți face plăcere.

În lipsa unui trainer, căruia să îi poți adresa anumite întrebări, acasă te poți informa corect de pe net. Suportul video este extrem de important, pentru a putea observa cu atenție modul în care mișcările se realizează. Avantajul este că poți relua aceeași informație de câte ori vrei.

Mișcarea outdoor este la fel de simplu de realizat

Poți alterna antrenamentele la exercițiile la aparate de bodybuilding cu alergatul, drumețiile montane, sporturile de echipă, escalada sau înotul. Toate aceste activități permit diversificarea antrenamentelor fizice pe care le faci, dar si alte beneficii:

  • petrecerea timpului liber în natură, alături de familia ta și prietenii apropiați
  • învățarea unor abilități sportive noi și îmbunătățirea graduală a acestora
  • descoperirea unor zone geografice fascinante, despre care nu știai.

Dacă timpul nu îți permite să mergi la munte sau la mare, pentru a încerca și alte sporturi, o simplă plimbare în ritm alert, pentru aproximativ 30-45 de minute, este mai benefică pentru organism decât ai putea crede:

  • stimulează sistemele metabolic, digestiv, respirator și cardiovascular
  • contribuie la creșterea în masă a diferitelor grupe musculare ale corpului
  • favorizează reducerea nivelului de anxietate și obținerea unui somn mai bun.

Iată cât de simplu este să faci mișcare acasă pentru a te menține în formă, fără a mai fi nevoie să mergi la sala de antrenamente. Identifică cel mai bun spațiu din locuință pentru mișcare și comandă online de pe net echipamentul potrivit.

Atunci când vremea de afară este frumoasă, alege să ieși în natură pentru a continua mișcarea. Alergatul, înotul, trekking-ul sau simplele plimbări prin parc asigură un nivel optim de sănătate, atât timp cât sunt practicate cu regularitate.


Sursa foto: shutterstock_1681957492.jpg