Timisoara

Pandemie şi e-commerce

Pandemie şi e-commerce

Detalii stire

Categorie
Stiri economie
Modificat
acum 3 saptamani si 6 zile
Vizualizari
102

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Cu sigurantă că pandemia globală de COVID-19 este unul evenimentele definitorii ale anilor 2020 și 2021 și că aceasta va avea implicații care vor dura până în deceniul următor.

Numărul de persoane considerate sigure a se aduna într-un singur loc a scăzut de la mii, sute, la câteva zeci, poate şi mai puţin. Restaurantele, barurile, cinematografele și sălile de sport, chiar unele magazine considerate ca neesenţiale din multe orașe importante şi-au închis temporar porţile. Aşa că şi comportamentul de cumpărare a suferit modificări esenţiale.

Unul dintre răspunsurile pe care le-am văzut la modul în care oamenii se apropie de această perioadă de pandemie, tradusă prin izolare și incertitudine se află în schimbările uriașe ale comportamentelor lor de cumpărare. Şi aici vorbim atât de la trecerea de la cumpărăturile din magazinele clasice la cumpărăturile online, ca şi despre ceea ce, când și cum cumpără.

De cealaltă parte, atât mărcile, cât şi produsele trebuie să se adapteze și să fie flexibile pentru a răspunde nevoilor în schimbare. Dacă ne referim la ţigările clasice, de exemplu, impactul pandemiei cu siguranţă că a fost unul minim, majoritatea clienţilor preferând cumpărăturile clasice. Însă dacă avem în vedere ţigările electronice, cumpărăturile online la aceste produse au crescut semnificativ, îndeosebi cele la Lichid Ţigară Electronică. Ceea ce este oarecum de înţeles, deoarece multe magazine care comercializau astfel de produse sunt considerante ca şi neesenţiale şi fie au fost închise temporar, fie şi-au modificat programul cu publicul, în timp ce pe site-urile de specialitate găsiţi o gamă largă de mărci de top şi o mulţime de arome de astfel de lichide. Iar mulţi consumatori şi-au făcut chiar provizii de astfel de produse.

Pe măsură ce vestea despre pandemia de COVID-19 s-a răspândit și a fost declarată oficial de Organizația Mondială a Sănătății, oamenii au răspuns imediat aprovizionându-se cu ce au considerat că le este necesar, iar atât magazinele clasice, cât și cele online online s-au luptat pentru a ține pasul cu această cerere în creştere.
Oamenii răspund la crize în moduri diferite. Când ne confruntăm cu o situație incertă și riscantă asupra căreia nu avem control, avem tendința de a încerca să facem tot ceea ce putem pentru a simți că deţinem un anumit control. Iar comportamentul de cumpărare nu face rabat de la această regulă socială.

Întrucât oamenii au îmbrățișat distanțarea socială ca o modalitate de a încetini răspândirea pandemiei, a existat în mod natural o scădere a cumpărăturilor clasice. În mod logic asistăm la o creștere a cumpărăturilor online, deoarece aceștia apelează la comerțul electronic pentru a achiziționa articole pe care altfel le-ar fi achiziționat personal, din magazinele clasice. Şi într-adevăr, unele industrii au înregistrat creșteri semnificative, ca de exemplu vânzătorii online de bunuri de uz casnic și produse alimentare. Un sondaj realizat de Engine a arătat că oamenii cheltuiesc în medie cu 10-30% mai mult online decât în perioadă anterioară pandemiei.

În plus, cumpărăturile online sunt mult mai sigure. Este puțin probabil că virusul COVID-19 să supraviețuiască pe articolele achiziționate de la momentul în care acestea au fost ambalate până în clipa în care veţi primi la uşa pachetul respectiv.