Timisoara

Senzorii de PRESIUNE in anvelope - Obligatorii inca din 2014!

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 2 luni si 1 saptamana
Vizualizari
108

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Senzorii de presiune in anvelope sunt bligatorii inca din 2014! Pentru ca ei reprezinta un sistem de siguranta rutiera, deoarece, daca avem o presiune prea mica sau prea mare in anvelope, riscam sa pierdem aderenta si sa pierdem controlul vehiculului.

Inca din 2014, senzorii de presiune in roti au devenit obligatorii pentru toate masinile noi. Pentru ca ei reprezinta un sistem de siguranta rutiera, deoarece, daca avem o presiune prea mica sau prea mare in anvelope, riscam sa pierdem aderenta si sa pierdem controlul vehiculului.

De foarte multe ori, senzorii de presiune din roata se strica deoarece la vulcanizare nu sunt identificati corect. Mai precis, fie cand se schimba valva, fie cand se pune janta pe aparatul de fixare, lovesc senzorul iar acesta se strica. Senzorul este la origine piesa electronica usoara, dar extreme de sensibila, care nu mai inregistreaza bine presiunea la socuri si lovituri violente. Fie ca vorbim despre anvelope de vara, fie ca ne referim la anvelope de iarna, si unele si altele protejeaza janta de socuri agresive.

Senzorii care masoara presiunea sunt de mai multe feluri, in functie de felul in care masoara presiunea

- Ei pot fi senzori activi, montati in valva de la roata, care masoara constant presiunea in cauciuc cu ajutorul unei baterii de mici dimensiuni care tine mai multi ani.

- Al doilea tip de senzori ce masoara presiunea in roti este reprezentat de senzorii pasivi. Acest tip de senzori este mai degraba un algoritm de calcul al presiunii utilizand senzorul ABS al masinii. Cand presiunea din cauciucuri scade sau creste, diametrul rotii se modifica. Prin urmare, este un mod de a determina presiunea scazuta din anvelope, dar fara a fi calculata cu mare precizie.

Este recomandat, pentru o presiune stabila indiferent de temperature de afara, sa umplem cauciucurile cu azot in loc de aer. Asadar nu trebuie sa ne mire faptul ca la venirea primului val de frig multi senzori incep sa dea alarma ca presiunea a scazut, moment in care soferii trebuie sa se mearga la vulcanizare.

O presiune optima a rotilor contribuie la o aderenta cat mai mare a masinii pe suprafata uscata, umeda sau acoperita de polei si gheata. Trebuie retinut ca autoturismul care cantareste 2 tone sau mai mult intra in contact cu asfaltul doar prin intermediul a 4 suprafete de dimensiunea unei palme, asa ca vrem sa ne asiguram ca acea aderenta este maxima. O presiune prea mica poate uza anvelopele, va dezechilibra franarea si poate duce la accidente. Mai multe detalii despre senzorii de presiune poti afla de aici alcar.se

In concluzie

Daca rotile tale nu sunt prevazute cu senzori de presiune, macar sa ai la tine un manometru cu care sa masori lunar presiunea. Nu ezita sa apelezi la o masura mai moderna, la niste senzori wireless ce pot fi montati ca niste capacele pe ventil capabili sa comunice direct cu telefonul sau cu sistemul de navigatie al masinii, spunandu-ti ce presiune ai in fiecare cauciuc. Oricum, indiferent de ce metoda de monitorizare a presiunii folosesti, cu sau fara senzori, presiunea este foarte importanta si poate salva vieti.