Timisoara

Spirulina hofigal: tot ce trebuie sa stim despre aceasta alga!

Spirulina hofigal: tot ce trebuie sa stim despre aceasta alga!

Detalii stire

Categorie
Stiri sanatate
Modificat
acum 2 luni si 3 saptamani
Apartine de
Minunea Naturii
Vizualizari
36

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Arthrospira platensis, denumirea stiintifica a spirulinei, nu este de fapt o alga, ci o cianobacterie. Adaptabilitatea extrema a acestor organisme le-a permis sa se dezvolte in habitate foarte particulare, unde alte specii nu au reusit sa supravietuiasca. De fapt, acestea prolifereaza atat in apele lacurilor extrem de sarate, cat si in bazinele de apa dulce. Forma sa seamana cu cea a unei alge marine, inguste si alungite si nu depaseste jumatate de milimetru in lungime. Apartine categoriei algelor albastre, chiar daca culoarea sa este verde inchis. Nuanta ii este data de prezenta clorofilei, ai carei pigmenti acopera reflexele albastrui ale policianinei si cele galbene ale carotenoizilor. Numele spirulina, pe de alta parte, deriva din forma acestei alge care seamana cu cea a unei spirale.

In lume exista mai mult de 1.500 de specii ale asa-numitei alge, dar cele mai utilizate sunt Spirulina maxima si Spirulina pratensis. Cele mai vechi urme ale utilizarii spirulinei dateaza de pe vremea marilor civilizatii precolumbiene din regiunea mesoamericana. Aztecii au extras-o din Lacul Texcoco, fiind inca unul dintre cele mai luxuriante bazine din punct de vedere al algelor. Chiar si vechii romani o cunosteau si o foloseau.

Provenind din lacurile tropicale si subtropicale caracterizate prin ape calde si un pH alcalin, exista doua tipuri de spirulina utilizate astazi. Arthrospira maxima este originara din America Centrala, in timp ce Arthrospira platensis provine din Asia si Africa. Pana in prezent, cea mai mare utilizare a acestui superaliment se gaseste in Statele Unite ale Americii si Japonia, tari in care oamenii au mare incredere in beneficiile acesteia.

Spirulina este buna pentru tine?

Proteinele din spirulina, in special, sunt biliproteine, proteine vegetale deja pre-digerate chiar de planta. Tocmai din acest motiv, permit o mai buna asimilare a acestora de catre organism. Datorita acestei particularitati, aceasta alga este considerata o alternativa proteica pentru toti cei care sufera de deficiente nutritionale. De fapt, spirulina contine aproape toti aminoacizii esentiali necesari pentru construirea moleculelor organice si a proteinelor in sine.

Spirulina contine, de asemenea, 8 g de grasime la 100 de grame de alimente. Toate acestea apartin familiei grasimilor mono si polinesaturate, cu o prevalenta decisa a omega-6 fata de omega-3. In plus, spirulina contine cantitati mari de acid gamma linolenic. Pe langa 3,6 mg de fibre, este bogata si in minerale. In special, gasim 145 mg magneziu, 28,5 mg fier, 6,1 mg cupru si 1,9 mg mangan: o adevarata mina de saruri minerale.

Vitaminele abunda, de asemenea. In special, este bogata in vitamina E sau tocoferol, care previne reactiile de oxidare a lipidelor polinesaturate si actioneaza ca un antioxidant. Niveluri bune de vitamine B, in special B7 sau inozitol, dar si B1 sau tiamina, B2 sau riboflavina si beta-caroten, precursorul vitaminei A sunt intalnite in aceasta alga. Cu toate acestea, spirulina nu contine vitamina B12. Sau mai bine zis, contine niveluri foarte scazute, intr-o forma care nu poate fi asimilata de organism, ca intr-adevar la toate plantele.

Beneficiile spirulinei

Exista o lipsa de dovezi stiintifice suficiente pentru a afirma care sunt beneficiile reale ale spirulinei pentru oameni. Cu toate acestea, unii dintre nutrientii prezenti pe scara larga au orientat cercetarea medicala in sensul de a descoperi care ar putea fi efectele acestei „super-alge”.In special, conform multor cercetari, combinatia de carotenoizi, acid ascorbic si vitamina E ar trebui sa confere spirulinei proprietati antioxidante importante.

In plus, efectele unor pigmenti precum ficobilinele si clorofila sunt adaugate acestor componente: datorita acestei uniuni ar putea proteja organismul de radicalii liberi, eliminand bolile neurodegenerative si unele tipuri de cancer. In schimb, combinatia de aminoacizi esentiali si beta-caroten ar conferi spirulinei puteri mari in stimularea sistemului imunitar. De fapt, algele marine se caracterizeaza prin bune proprietati imunomodulatoare, care permit reglarea si eficientizarea raspunsului imun al organismului. Folositi spirulina hofigal pentru beneficii.

Energie, rezistenta si colesterol

Tot din punctul de vedere al energiei conferite corpului, spirulina ar fi un produs deosebit de util in perioadele de rezistenta fizica si mentala slaba. De fapt, in doze mari, ar ajuta sportivii sa-si imbunatateasca performantele, sa creasca rezistenta la oboseala si sa imbunatateasca performanta la stres. Continutul sau de feridoxina si biotina, in timpul eforturilor musculare intense, ajuta la incetinirea formarii acidului lactic. Conform unor studii, spirulina ar ajuta la combaterea simptomelor rinitei alergice, cum ar fi congestia tractului respirator si fenomenele de mancarime localizate.

Alte efecte benefice: febra fanului, HIV, malnutritie, diabet

Un studiu publicat de specialisti in anul 2005 a aratat ca administrarea spirulinei este foarte buna impotriva febrei fanului. Potrivit cercetarilor efectuate in vitro in 2012, spirulina are un efect inhibitor asupra replicarii virusului HIV in diferite tipuri de celule umane. Prin administrarea spirulinei copiilor care sufera de malnutritie, ar fi posibila vindecarea anemiei acestora, stimuland in acelasi timp o crestere a greutatii corporale. Din acest motiv, aplicatiile sale, in special in cele mai sarace tari, sunt examinate de comunitatea medicala internationala. Spirulina poate fi utilizata si in tratamentul otravirii cu arsenic, deoarece este eficienta impotriva keratozei si melanozei. Mai multe studii au aratat cat de eficienta este aceasta alga in reducerea nivelului de zahar din sange, ajutand eficienta medicamentelor antidiabetice.

Controverse si atributii false: proteine

Alaturi de soia, spirulina este considerata principala sursa alternativa de proteine fata de carne. Daca, pe de o parte, aportul de spirulina nu are aceleasi dezavantaje ca proteinele animale, cum ar fi cresterea colesterolului, pe de alta parte, exista mai multe ipoteze care neaga utilitatea sa speciala ca substitut in dietele vegane si vegetariene. In termeni cantitativi, de fapt, se caracterizeaza printr-o cantitate excelenta de aminoacizi esentiali. Dar, privind in detaliu, din punct de vedere calitativ, nivelul cisteinei, lizinei si metioninei este mai mic decat cel al proteinelor animale desi mai mare decat cel al leguminoaselor.

Spirulina este buna in multe alte situatii si maladii. Cel mai bine este sa discutam cu medicul in ceea ce priveste utilizarea spirulinei.