Timisoara

Tipuri de pompe de injecție și defecțiunile majore ale acestora

Tipuri de pompe de injecție și defecțiunile majore ale acestora

Detalii stire

Categorie
Stiri auto / moto
Modificat
acum 9 luni si 21 ore
Apartine de
Bossnet
Vizualizari
176

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Pompa de injecție este una dintre componentele principale ale sistemului de injecție, aceasta având rolul de a oferi motorului performanțe mai mari. În cadrul sistemului respectiv, această pompă are funcția de presurizare a combustibilului la presiuni foarte înalte, pentru a putea fi pulverizat și distribuit celorlalte componente.

Totuși, pe piața componentelor auto există mai mult tipuri de sisteme de injecție, ceea ce determină și existența mai multor tipuri de pompe de injecție. Astfel că, o clasificare a acestor elemente poate fi făcută astfel:

  • sisteme de injecție indirectă – acestea nu mai sunt folosite la mașinile noi
  • sisteme de injecție directă, cu pompă de injecție cu elemente în linie
  • sisteme de injecție cu rampă comună (common rail)
  • sisteme de injecție directă cu pompă de injecție distribuitor
  • sisteme de injecție directă cu pompă-injector.

Deși este utilizat atât în cazul motoarelor diesel, cât și în cel al motoarelor pe benzină, cel mai cunoscut sistem de injecție este cel cu rampă comună sau common rail, specific motoarelor diesel. Acest lucru se datorează faptului că acest sistem este unul dintre cele mai moderne, oferind rezultate foarte bune.

Ce defecțiuni pot apărea la pompele de injecție?

Una dintre defecțiunile cele mai des întâlnite în cazul pompelor de injecție este reprezentată de înfundarea acestora. Cauzele care duc la apariția acestui tip de defecțiune sunt, în general, impuritățile prezente în combustibil, care se depun pe componente, în special pe pistonul care se află în interiorul pompei și care aspiră și suflă combustibilul. De asemenea, o altă problemă poate apărea atunci când lubrifierea componentelor, în special în cazul pieselor rotative, nu este suficientă. Astfel că funcționarea pompelor și a întregului sistem de injecție va fi defectuoasă. Nu ar trebui, totuși, omis nici gradul de uzură al acestora, care este determinat, adesea, de funcționarea îndelungată sau incorectă cu autovehiculul.

Care sunt simptomele care anunță apariția unor defecțiuni la pompa de injecție?


Orice mică defecțiune a unei componente a motorului mașinii va produce o schimbare în modul de funcționare sau comportare a acesteia în timpul mersului. Prin urmare, în momentul în care șoferul observă unul dintre următoarele simptome la mașina sa, acesta ar trebui să meargă la un service specializat în reparații pompe injecție:

  • consum crescut de combustibil și scăderea performanțelor;
  • pornirea dificilă a motorului ori chiar imposibilitatea de a-l porni;
  • apariția fumului negru la evacuare și, implicit, creșterea cantității de noxe eliminate în atmosferă;
  • motorul are o turație instabilă sau se aud zgomote ciudate în timpul funcționării;
  • alunecarea frecventă a curelei de transmisie.

Deși tendința unor șoferi este aceea de a alege să își repare mașina pe cont propriu sau cu ajutorul unui prieten, mai ales dacă sunt pasionați de această industrie, recomandat este ca întotdeauna să se apeleze la ajutorul unui profesionist. În acest caz, realizarea reparațiilor în mod corect este extrem de importantă, deoarece este vorba de siguranță – atât a șoferului și a pasagerilor din mașina sa, cât și a celorlalți participanți la trafic.