Timisoara

15 caracteristici esentiale pentru magazinele online

15 caracteristici esentiale pentru magazinele online

Detalii stire

Categorie
Stiri editorial
Modificat
acum 1 luna si 1 saptamana
Vizualizari
243

Voteaza & Distribuie

Prezentare stire

Exista anumite caracteristici esentiale pe care orice magazin online ar trebui sa le aiba pentru a ramane relevant si competitiv. Iata in continuare 15 elemente obligatorii pentru a atrage cumparatori online.

1. Sa fie simplu de utilizat

Simplitatea ar trebui sa fie un obiectiv in ceea ce priveste designul insa nu trebuie sa sacrificati eleganta pentru a o atinge. De fapt, datele arata ca 76% dintre consumatori spun ca cea mai importanta caracteristica a unui site web este usurinta in utilizare. Obiectivul este de a ajuta cumparatorii sa ajunga la ceea ce isi doresc mai repede si fara a se confrunta cu o complexitate inutila care poate bloca calea spre cumparare.

Pentru a face un magazin online mai usor de utilizat, luati in considerare urmatoarele:

  • Imbunatatiti functionalitatea de cautare cu o optiune de completare automata precu
  • ElasticSearch
  • Creati o navigare vizuala eficienta
  • Utilizati pre-completarea formularelor

2. Sa fie compatibil cu dispozitivele mobile


Cu totii stim, cumparaturile de pe device-uri mobile reprezinta mai mult de jumatate din tranzactiile online. Cu un website responsive, continutul se adapteaza intuitiv la orice dispozitiv care il acceseaza pentru a oferi cea mai buna experienta utilizatorului. Optimizarea website-ului pentru dispozitive mobile va creste vanzarile si ofera o experienta de cumparare mai buna. Nu conteaza daca aveti milioane de pagini de produse sau cinci. Crearea unei experiente prietenoase cu dispozitivele mobile pentru cumparatorii dvs. va imbunatati pozitia website-ului dvs. in rezultatele motoarelor de cautare.

3. Sa utilizeze imagini si videoclipuri de inalta rezolutie


Cumparatorii doresc sa vada produsul din mai multe unghiuri si oameni care folosesc produsul, in diferite medii. Ei vor sa poata mari imaginile si sa isi poata forma o impresie despre produs. Calitatea imaginilor si videoclipurilor sunt cruciale. Imaginile care nu se incarca sau care dureaza prea mult pentru a se incarca vor face ca potentialii dvs. clienti sa paraseasca website-ul. Pentru ca in primul rand, imaginea este cea care vinde, nu textul. Magazinele online ar trebui sa afiseze mai multe fotografii pentru fiecare produs. Fotografiile trebuie sa fie de inalta rezolutie si optimizate pentru incarcarea paginii.

4. Sa contina recenzii ale utilizatorilor


Cumparatorii citesc recenzii - studiile spune ca 95% dintre ei. Iar peste jumatate dintre consumatori vor alege sa cumpere dintr-un magazin doar daca are 4 sau mai multe stele. Ati putea crede ca a avea recenzii negative inseamna sfarsitul vanzarilor pentru dvs. De fapt, este fix invers. A avea recenzii negative poate fi adesea pozitiv. Este demonstrat ca produsele fara recenzii negative sunt considerate cenzurate si la randul lor cumparatorii vor presupune ca recenziile pozitive sunt false.

5. Oferte speciale


Majoritatea site-urilor de comert electronic folosesc oferte speciale in practicile lor standard de marketing prin e-mail, retele sociale, text etc. Magazinele online profita frecvent de headerul paginilor sale pentru a promova oferte speciale.

6. Lista de dorinte


Ne plac listele de dorinte (wishlists) iar magazinele online care nu folosesc liste de dorinte lasa practic veniturile pe desktop. Ce poate fi mai bun decat clientii care marcheaza articolele pe care le doresc si cel mai probabil le vor cumpara in viitor? Listele de dorinte genereaza o rentabilitate a achizitiei de 5x-10x mai mare.

7. Disponibilitatea produsului in magazinul fizic


Nu toate magazinele online au magazine fizice insa cele care au trebuie sa ofere o functie de cautare a produsului in magazinul fizic. Uneori nu doriti sa asteptati ca un articol sa fie expediat si de multe ori cumparatorii viziteaza magazinul online doar pentru a se documenta apoi prefera sa finalizeze achizitia personal. Este important ca acestia sa poata vedea ce magazine locale au produsele in stoc.

8. Produse din aceeasi categorie


Pur si simplu vizualizarea expresiei „S-ar putea sa-ti placa si....” provoaca o eliberare de serotonina, insotita de curiozitate si entuziasm. Functia "Related Items" intr-un magazin online creeaza efectul de produs dorit pe care multi specialisti in marketing se straduiesc sa il obtina. Articolele inrudite pot include categorii de produse "Persoanele care au cumparat acest articol au cumparat si ....".

9. Intrebari frecvente


Achizitiile complexe online necesita incredere in vanzator si informatii detaliate spre deosebire de achizitiile fata in fata. Cumparatorii au nevoie de informatii detaliate despre produs pentru a se simti confortabil atunci cand fac o achizitie. Sectiunea de Intrebari frecvente ajuta vanzatorul in sensul rezolvarii problemelor comune ale clientilor. Cumparatorii intreaba adesea despre asistenta pentru produse, retururi, parole pierdute, etc.

10. Dovada sociala


Brandurile si vanzatorii online care se conecteaza cu cumparatorii lor la nivel emotional creeaza incredere si sustinere. Conexiunea sociala este de netagaduit iar oportunitatea de a crea legaturi cu un public este mai usoara acum ca niciodata. Conectarea profilurilor sociale si a continutului generat de utilizatori cu un site de comert electronic sunt caracteristici obligatorii care vor conferi vanzatorilor online caracterul de marca. Aceste marci care interactioneaza social cu clientii sunt cele care creeaza clienti pe viata. Retelele sociale permit marcilor de comert electronic sa arate autenticitate si sa asocieze o conexiune emotionala cu produsele lor.

11. Caracteristici de securitate


Tranzactiile online sunt o parte integranta a vietii noastre si magazinele online pot fi o tinta profitabila pentru infractorii cibernetici. Este esential ca vanzatorii online sa protejeze informatiile clientilor si sa ia masuri pentru a asigura confidentialitatea. Evident, contributia furnizorului de gazduire web (detalii) este foarte importanta pentru protejarea datelor. Cu functiile lor sofisticate de securitate, nu este de mirare ca Magento si WordPress / WooCommerce, sunt primele doua platforme pentru vanzatorii online.

Alte functii de securitate pentru comertul electronic pe care trebuie sa le aveti in vedere sunt:

  • certificatele SSL- care stabilesc o conexiune sigura (HTTPS) intre un utilizator si site-ul web
  • autentificarea cu doi factori - care adauga un nivel suplimentar de securitate prin solicitarea numelui de utilizator/parola si a unui cod generat de sistem trimis prin e-mail sau text
  • utilizarea unui firewall - permite traficul autorizat si blocarea traficului rau intentionat

12. Optiuni avansate de plata


Optiunile avansate de plata sunt o caracteristica obligatorie pentru un magazin online. Cumparatorii autentificati pot cumpara literalmente printr-un click pe un buton si exista multe optiuni de plata online populare. Cheia este intelegerea cine este cumparatorul si implementarea celor mai eficiente solutii.

13. Informatii detaliate despre livrare


In mod alarmant, costurile de transport neasteptate sunt motivul numarul unu pentru abandonarea cosului de cumparaturi. Este esential ca magazinele online sa includa informatii despre livrare la inceputul procesului de finalizare a comenzii, inclusiv un calculator care arata costul. Este util sa includeti timpul de livrare si optiunile pentru livrare mai rapida. Site-urile ar trebui sa enumere tarile care se afla in afara zonelor normale de expediere. Studille au aratat ca ca cumparatorii cheltuiesc cu 30% mai mult pe o comanda atunci cand este inclus transportul gratuit. Asigurati-va ca afisati livrarea gratuita pe toate paginile site-ului, daca este cazul.

14. Multiple modalitati de contact


Cand vine vorba de rularea unui magazin online in care majoritatea tranzactiilor se desfasoara online, nimic nu creeaza incredere mai mult decat o functie „contactati-ne” evidenta si bine prezentata. Acest lucru este valabil mai ales atunci cand vindeti marfuri de ultima generatie sau produse tehnice. Nu ingreunati niciodata unui cumparator sa ia legatura cu dvs. sau sa solicite asistenta. Considerati pagina de contact o caracteristica a site-ului web. Includeti mai multe moduri de a contacta, inclusiv telefon, e-mail si un formular online. Asigurati-va ca adaugati linkuri cu profilurile sociale in pagina de contact si harti Google pentru locatii, in cazul magazinelor fizice.

15. Politica de returnare


Politicile de returnare sunt o caracteristica esentiala a oricarui site de comert electronic. Politica dvs. de returnare ar trebui sa fie clar vizibila si bine scrisa sau ilustrata. Aceasta este o alta caracteristica de consolidare a increderii a vanzarii online. Ii asigura pe cumparatori ca, daca sunt nemultumiti sau doar au nevoie de o dimensiune diferita a produsului, vor beneficia de ajutor si suport.

Magazinele online au acum o oportunitate incredibila de a folosi functii testate combinate cu elemente noi inovatoare pentru a crea experiente de cumparaturi fantastice. Nu va ramane decat sa aplicati toate aceste caracteristici in magazinul dvs. de comert electronic pentru a crea unul de succes.